Početak > Društvo, Moja razmišljanja, Religija > Sekte – gde je problem?

Sekte – gde je problem?


Pre nekog vremena napisa Exxx na svom blogu jednu pričicu kojom se dotačinje problem sekti u Srbiji. Ja pročitah i obećah da ću prokomentarisati. Pa, evo mog mišljenja o sektama.

Prvo – šta je to uopšte sekta? Ako konsultujemo Wikipediju vidimo da je „sekta izdvojena grupa ljudi koja čvrsto sledi svoja načela, a koja su često suprotna od mišljanja većine“. Po ovoj definiciji vidimo da sekta ne znači neko zločinačko udruživanje, rušenje pravnog poretka ili bilo šta što je upereno protiv drugih ljudi. Sekta je jednostavno drugačije mišljenje koje se ne podudara sa opšteprihvaćenim mišljenjem većine.

Obrnuti krst - čest znak neke satanističke organizacije.

Sekta se najviše vezuje za verske organizacije, tako da svako odstupanje od proklamovanih dogmi u velikim, priznatim monoteističkim religijama, se naziva sektašenje. Samo po sebi se podrazumeva da je sekta nešto jako loše i dekadentno. Da li je baš tako?

Ako se vratimo u prošlost vidimo da je i samo hrišćanstvo u svom početku bilo sektaško. I sam Isus je razapet od strane fariseja jer je propovedao nešto što se kosilo sa tadašnjim učenjem. Prvi hrišćani su bili ubijani po rimskim koloseumima jer su propovedali novu veru. Dobro, ako su Isusovi sledbenici u Judeji bili sektaši, za Rimske hrišćane to se ne bi moglo reči. Pošto je Hrišćanstvo prihvaćeno kao ravnopravna i kasnije jedina vera u Istočnom i u Zapadnom Rimskom carstvu, pojavile su se podele i u samom Hrišćanstvu, što je rezultiralo velikom shizmom i cepanjem na Istočnu i Zapadnu Crkvu. Hrišćanstvo se delilo i dalje pa su se ove velike celine delila i dalje. Pisao sam već o tome. Danas u Americi postoji na hiljade malih „Crkava“ koje imaju za osnovu učenje Isusa Hrista. Sve su ovo sekte u odnosu na iskonsku ideju. Da li su sve one zle?

Prvo da pogledamo zvanične Crkve koje deluju u svetu. Pravoslavna Crkva se zaštitila od daljnih deoba tako što je stvorila sistem nacionalnih crkava. S tendencijom stvaranja novih država, pa samim tim i nacija, pojavljuju se nove autokefalne crkve. Na ove nove crkve se ne glada blagonaklono, što se sećamo po stavu Srpske Pravoslavne Crkve u odnosu na Makedonsku ili Crnogorsku Pravoslavnu Crkvu.

Igra ili ozbiljna pretnja?

Katolička Crkva se od problema sekti štiti na način što je dozvolila redove u svojoj organizaciji. Danas mnoštvo redova priznaje Papu kao vrhovnog poglavara ali i ima blago različite poglede o Isusovom učenju.

Protestantske Crkve nisu priznate od strane Pravoslabne i Katoličke, kao i Anglikanska, a samo ime kaže da među Protestantskim Crkvama postoji velika raznolikost u učenjima.

Da li su ove velike, zvanične Crkve po svom sastavu dobre Crkve. Odgovor dajte vi sami a ja ću vas samo podsetiti na Krstaške ratove (prevara Pape Urbana II), progon učenih ljudi u srednjem veku (zašto je Tesla otišao u Ameriku iz Srbije), spaljivanje veštica (veštice iz Salema), Pacovski kanali (beg nacista i ustaša u Južnu Ameriku)…

Danas smo uljuljkani u bezgrešnost Crkve i slobodno šaljemo svoju decu na veronauku. Znamo da je porast pedofilije u Crkvi ogroman i da je to veliki problem, a opet šaljemo decu „mečki na rupu“. Neretko i same Crkve šire strah od sekti da bi zadržale svoje vernike i da bi skrenule pažnju javnosti sa svojih problema.

Često i same države protežiraju jednu Crkvu na svojoj teritoriji. Tako već znamo ako si pravi Srbin / Rus / Grk / itd, tada moraš biti Pravoslavac. Ako si Španac ili Italijan ili Poljak ti si automatski Katolik, dok su Englezi naravno Anglikaci.

Zlo je svuda oko nas!

Postoje zakoni koji izjednačavaju Crkve, ali se oni često selektivno primenjuju. U Americi su sve Crkve jednake i svako može osnovati Crkvu. Je li to dobro? Nije li to način da se pojave izvitoperena učenja sekti? Jeste, ali zakonom je relugisano sankcionisanje kriminalnih radnji u tim sektama, kao i u drugim Crkvama. Da li je recimo pop koji je tukao decu lopatom u Crnoj Reci odgovarao pred zakonom. Ili pred finansijskom komisijom zbog utaje poreza. Pa nije naravno.

Zato pre nego bacim kamen na Jehovine svedoke, ja bih razmislio. Ipak, mnoštvo ljudi neće da razmišlja i prihvata servirane floskule zdravo za gotovo.

Ako pod nazivom sekta baš hoćemo da ukažemo da postoje tajne organizacije koje se bave ispiranjem mozga i naveđenjem članova na greh, blud ili kriminal, tada bi valjalo pomenuti ih poimence. Ako generalizujemo upadamo u opasnost da demonizujemo neka vrlo progresivna i vredna novonastala udruženja. Da li smo mi savesni sudija koji se kloni toga da osudi nevinog, ili smo partijski sudija koji samo treba da sledi nalog svoje partije (Crkve).

  1. 8. juna 2010. u 09:03

    Pomenutog sveštenika sam videla na nekom moto skupu sa svojom hordom… niko nije oduševljen kad se pojavi ali niko mu i ne može zabraniti da se pojavljuje svuda i ruga se na taj način.

    Hvala Bogu religiju ne treba procenjivati po sveštenstvu jer su i oni (nakada prilično izgubljeni) ljudi.
    Tu gordost igra ulogu kad zamisle u svojoj glavi da su oni veći od Boga.

    Susrela sam se sa ovom temom 90ih u inostranstvu. Problem satanističkih sekti je bio tako velik da su počeli da drže predavanja u školama.

    Po nekoj novijoj definiciji sektama se smatraju grupe koje koriste metode lišavanja slobode (pre svega psihičke ali neretko i fizičke), vršenja pritiska, prisvajanja svojine i kontrole života svojih članova.

    U Americi postoje sekte (a počele su da se javljaju i po Evropi) gde se samo muškarci stariji od 50 godina smeju venčati ali isključivo sa devojčicama starijim od 15 god… i mogu imati više njih – mormoni. Na predavanju se pojavila mlada žena od 22 godine koja ima sedmoro dece! koju je morala ostaviti tamo ne bi li izvukla živu glavu jer je posle tumora koji je dobila njen muž želeo da je ubije kad je odbila da rađa još. I danas se pitam šta je bilo sa njom…

    Ko razume nemački neka potraži knjigu Lukas – jedna priča. (mada na nemačkom postoji brdo literature) Potresna priča mladića koji se igrao sa đavolom…

    Sva ostala „učenja“ se nazivaju religijskim grupama ili crkvama (kao Jehovini svedoci, Crkva Sv. Petra i slično)

    • Alex
      8. juna 2010. u 11:31

      Moj smisao pominjanja sveštenika iz Crne Reke (Bože, kako me podseća na nekog člana Crne Ruke) je to što njega, kao člana većinske i protežirane Crkve u Srbiji, niko ni ne pomišlja da stavi pod udar zakona. Pred zakonom svi smo jednaki, ali u praksi nismo nikako.
      Mislim da je taj problem satanističkih sekti bio poplaran krajem prošlog veka, i više se od toga napravila neka fama i senzacija nego što je to zlo stvarno uticalo na živote mladih. Ta hajka je iskorišćena od strane „zvaničnih“ Crkava da skrenu pažnju sa svojih nepravilnosti. Novinari su pisali o tome povećavajući tiraž i na kraju stvorili ambijent da svi problemi današnjeg sveta leže u nekoliko satanističkih sekti. Mislim da mnogo više štete mladim ljudima čine „nacističke“ organizacije, zatim droga, pa i verski fanatizam regularnih religija. Naravno postoje i terorističke organizacije koje se kriju iza imena neke religije, kao i one sekte koje teraju ljude na samodestrukciju. Ali to ipak nije toliko rašireno kao što se misli.
      Navela si jedan primer neke sekte iz Amerike. Verujem da svi mi znamo neki takav primer. A ja opet kažem, dok neka sekta ne postane zvanična religija njeni rituali su strani običnim ljudima. Imao sam dijalog sa jednim arapinom koji kaže kako hrišćani mogu da svog Boga razapnu na krst a zatim da jedu njegovo telo i piju njegovu krv, (kad se tako gleda ispada da smo mi zaista neki ludaci), a ja njemu odgovaram da ne možemo shvatiti Islam jer nipodaštava žene, podržava poligamiju itd. Kad bolje razmislim sve religije su iste, a to je interes da manipulišu ljudima. Pa i religija Inka je bila zvanična a oni su prinosili device kao žrtve.
      Opet kažem više se plašim neke zvanične crkve, jer ona je zaštićena zakonom za svoja nedela. Ko sme da optuži Pahomija za pedofiliju… Ne smem da pomislim da moj unuk dođe i kaže da ga je neki bradati pop guzio u porti… 😦

  2. 8. juna 2010. u 11:38

    Slažem se sa tim, fanatizam je najteža boljka od svih kao i farisejstvo, nebitno u kojoj religiji.

    Ne znam, to sa decom je večito potresna tema ali ne odobravam ni maltretiranje ljudi. Što se crne reke tiče..znam kakvi narkomani mogu da budu, ali ne mogu da podržim ni roditelje i one mučitelje i mislim da svi treba da odgovaraju za nanete telesne povrede.

    Ne čini se tako najbolje za dete. Pa kladim se da ni jedan od njih nije postao narkoman jer je mislio da je to moderno!
    ili je bio prepušten sam sebi sa dovoljno para i nedovoljno pažnje roditelja ili je i kod kuće bio tako maltretiran. U manjini su dobri roditelji sa decom koja se drogiraju. Sve slučajeve smatram greškom roditelja.
    Volela bih da grešim, ali u svom poslu sam srela mnogo ljudi i ovo je nešto što smatram dokazanim…

    • Alex
      8. juna 2010. u 11:49

      Hvala Bogu, moja porodica ne poznaje problem narkomanije među svojim članovima, imali smo problema sa alkoholom u prošlosti, ali sve ostalo je bilo „normalno“. Tako, iz nekog svog iskustva ne mogu da govorim…
      Ali da se vratimo na sekte. Ako negde postoji „državna“ religija, onda se sa skepsom pa čak i neprijateljstvom gleda na druge religije. One čak postaju pretnja po stabilnosti države. A da li su zvanične religije ispravne – to je itekako diskutabilno. A kad grupa ljudi nije zadovoljna zvaničnom religijom, tada počne sa učenjem svoje verzije… kako ona da se propagira a da ne naruši autoritet zvanične religije. Nikako. Tada nastaju frustracije pa i nasilje i sa jedne i sa druge strane.
      I opet dolazimo do politike…

    • Alex
      8. juna 2010. u 11:55

      Opet ja 🙂
      Bio sam prošle godine u Međugorju gde sam video njihov centar za odvikavanje od droge. Nisam protiv da Crkva vodi jedan taav centar, čak šta više mislim da je ona prava institucija za takvo nešto. Razlika između crne Reke i Međugorja je ogromna https://als011.files.wordpress.com/2010/02/medjugorje-odvikavanje-od-droge.jpg . Ovaj centar vodi Italijanska fondacija i uglavnom se bazira na fizičkom radu kao metodu zaokuppljanja psihe mladih.

      • 8. juna 2010. u 13:00

        Politika je svuda..a mnogi političari jesu članovi lobističkih sekti…

        Ja sam imala dosta pacijenata koji su konzumirali drogu i u porodičnoj terapiji se pre ili kasnije dolazilo do toga da su roditelji doprineli mnogo. Bilo je čak slučajeva gde su neki birali između odluka da se pridruže nekoj ekstremnijoj sekti, da pobiju celu porodicu ili da počnu sa konzumom droge… sve je usko povezano!

        • Alex
          8. juna 2010. u 13:41

          Eto vidiš… zlo je univerzalno… 😦

  3. Plava Baklava
    8. juna 2010. u 16:39

    Imala sam u svom bliskom okruzenju dodirnih tacaka sa svakom vrstom zla: sekte u smislu satanistickih, alkohol, droge. Uzasi za cele porodice koji se jako tesko prezivljavaju. Alex, nije prica o sektama bila naduvana ni najmanje, smao tada nisi imao decu u problematicnom uzrastu. A presretali su ih svuda. I to vrlo kvalifikovani ljudi za manipulaciju, diplomirani psiholozi isl koji su kasnije bili hapseni.

    Citala sam im i knjige, da shvatim cime to zaludese decu. Uzas, uzas, uzas.

    Sto se droge tice, tesko je to, jako tesko. Danas za drogu treba sica, nije to vise „privilegija“ bogatih. Malo je sumanut taj prioncip dobrovoljnosti lecenja, ako uzmemo u obzir da teski narkomani ne planiraju tako nesto a ugrozavaju svoje najblize. Pokusala sam da zamislim sta bih (ne daj Boze nikom) uradila u takvom slucaju i znam da bih uradila – sve. Sto znaci pre svega nalazenje nacina za odvodjenje u neku debelu izolaciju. Ali, da ne sirim temu, mozda i napisem sta mislim o tome. Idealno bi bilo da postoje centri kuda mogu porodice da smeste „obolele“ clanove i gde ce se primenjivati intenzivna radna terapija a najtezi slucajevi u smislu recidive ce imati mogucnost trajnog ostanka.

    Inace, ceo svet je podeljen na nekakve „sekte“. Masoni, roterijanci – nisu to niakkve price za malu decu, to su ljudi koji zive medju nama, srecemo ih, komsije su nam.

    U svemu tome meni je osnovno da se ne priklanjam instituciji vec Bozijoj reci. Na zalost, crkvu cine ljudi sa svim svojim sitnim interesima, pa su onda i takva dela na povrsini. I tako je u svakoj veri bez razlike. Ne verujem bas ni da je Alah pozeleo da se deca stave u prve redove i salju na metak. Ljudi svasta izokrenu a prava sustina i smisao budu opaganjeni.

    • Alex
      8. juna 2010. u 17:31

      Da, očigledno termin „sekte“ bi trebalo prodefinisati. Većinu ljudi sekta ipak asocira na „satanističko ili neko drugo destruktivno učenje bazirano na religiji“. Ako si čitala Gričku Vješticu, nešto slično tome. Danas stvarno ima mnogo lutanja jer su ljudi razočarani zaničnom religijom, a ti razni „mistici“ mogu biti vrlo ambivalentni.
      Što se tiče Masona, Rotarijanaca, Vitezova… ja ih poznajem mnogo i ne mogu da se složim da su to sektaši, pre bih rekao neka „tajna udruženja“, ne tajna zato što rade nedozvoljene stvari, već zato što žele da njihov rad ne bude vidljiv u javnosti.
      Što se tiče droge, pre nekog vremena je Zelena zavapila kod sebe na blogu o tome, pa pogledaj http://wp.me/shhuA-sta

      • Plava Baklava
        8. juna 2010. u 18:20

        Zato i stavih „“ 🙂 . Naravno da ih ne smatram sektom.

        Inace, „mistici“ imaju vrlo jasne ciljeve. Obicno su vrlo opipipljivi tj izracunljivi. U nekim slucajevima zato put iz sekte vodi preko zavrtanja finansija. Kad prestanu da placaju „clanstvo“ postanu odjednom „netalentovani“ i prekobrojni. samo, treba to izdrzati 😦

        • Alex
          8. juna 2010. u 19:11

          Hmm, dobro zapaženje. 🙂 Kao i obično sve se vrti oko para. 😕

        • Alex
          8. juna 2010. u 19:13

          Sorry, nisam bio dovoljno pažljiv pri čitanju tvog komentara 😦

          • Plava Baklava
            8. juna 2010. u 19:54

            Ma dobro si ga shvatio: sve se vrti oko para. Stvari funkcionisu ovako: vodje sekte upucuju „ucenike“ u to da oni treba da rade na sebi, da rastu u hijerarhiji i sticu nekakve zvucne titule. Eeee, svaki stepenik kosta: literaturu, „opremu“, „taksu“ za ispit. Naravno,uz to ide i edukacija tipa: sto imaju vasi roditelji vama pripada vec sada, nemaju prava da traze od vas da cekate da umru pa da dobijete. Vama to pripada rodjenjem onda kada vi zelite da uzmete.

            Onda se nadje roditelj koji provali u cemu je caka, i zavrne detetu sve slavine. Dete se koprca neko vreme, ali treba ziveti. Sve kosta, hleb kosta, vazduh kosta. Napada, kidise, optuzuje roditelja da nije roditelj, zahteva novac. Ako se to izdrzi dolazi faza kad krece da biva od „nove porodice“ marginalizovan. Njegove sposobnosti vise nisu na zadovoljavajucem nivou, sve vise padaju, ne moze da se usavrsava, itd….itd….dok ne biva ispracen bez neke velike sentimentalnosti.

            Da, sve se vrti oko para. Razlika u odnosu na narkomana je ta sto nema fizicke zavisnosti, pa nece ici da kradu isl. Dakle postoji sansa da se prezivi.

            Kod narkomanije kao put vidim samo apsolutnu izolaciju, jer tu nema volje. Volja dolazi na red tek mnogo kasnije, kad se pobedi zavisnost, stekne nov zivot, samopouzdanje.

            Gradimo nasoj deci zdravo samopouzdanje, ucimo ih da se vole. I molimo se.

            • Alex
              8. juna 2010. u 22:04

              Vrlo informativno. Trebalo bi možda da sve to napišeš u posebnom blogu, jer više ljudi će tako pročitati. 🙂
              Ja sam pre nekih 5 godina ima dijalog preko Interneta sa jednim guruom, koji je propagirao neko učenje, i koji je izdao knjige, bog zna kako. Tip je iz Zagreba i vrlo je nevaspitan, čak ima i svoj sajt http://www.danijel.org/index.php?id=home .
              Uspeo sam da ga raskrinkam, ali ne i pokolebam. Tip ima školu, i od toga živi, verovatno na isti način kao što si pomenula.
              Hvala ti na ovom tekstu Baklavice 🙂

  4. 8. juna 2010. u 17:01

    Ako se u okviru bilo koje sekte ili neke zvanične religije, podrazumeva fizičko ili psihičko prisiljavanje na bilo šta, onda sam oštro protiv toga. Međutim smatram da se u svakoj religiji podrazumeva da se vernici „drže pod kontrolom“ nekim zastrašivanjem. Vera mora da bude slobodna volja pojedinca, bez ispiranja mozga, ali to uglavnom nije tako.

    I u pravoslavlju, i u islamu ili u katoličkoj veri, a verujem i u ostalim zvaničnim religijama, vernici se zastrašuju kojekakvim zapovestima. „Ako uradiš ovo, biće ti ono. Ako ne uradiš ovako, biće ti onako….“ Religija u stvari služi da se čovečanstvo drži pod kontrolom. Stvarno mislim tako. I razne sekte nastaju na takav način, grupa ljudi se udruži da bi neku drugu grupu držali pod nekakvom kontrolom, zbog neke svoje dobiti ili ispunjavanja nekih svojih zahteva.

    Moje mišljenje je da Bog živi u svakom od nas, pa ma kako ga mi zvali. Ako nam „Bog u nama“ kaže da nije dobro krasti, ubiti, naneti zlo drugom čoveku … onda nam nijedna religija ili sekta ne može pomutiti pamet.

    • Alex
      8. juna 2010. u 17:33

      I ja mislim isto tako, Charolijo 🙂

    • 8. juna 2010. u 17:39

      I ja se slažem. Kad je čovek sam takav da živi po nekim pravim i dobrim načelima ne treba to neko da mu prepisuje.

  5. 9. juna 2010. u 22:45

    Ono što se meni ne sviđa, ako zanemarimo zlo koje nose sekte je što je to organizovana grupa, a ja nikad ne bih želela da budem član takve grupe… jer bilo da je to sekta, ili stranka ili udruženje ili šta god… kad tad će ti ta grupa nametnuti nešto što ti možda ne želiš.

    • 10. juna 2010. u 08:10

      Breskvice, neki ljudi ulaze u grupe upravo zato što nemaju stav, da bi im neko odozgo sredio život – da budu prihvaćeni po svaku cenu…zato su tinejdžeri najčešća meta kao i mladi ljudi gladni karijere i priznanja

    • Alex
      10. juna 2010. u 22:38

      Mislim da nisi u pravu. Napisao sam šta je Skot Pek pričao o svemu tome. Ljudi osim u organizacije mogu da se udruže i u zajednice, a tu nije ništa organizovano.
      Okupljanje ljudi u grupe i druženje zbog nekog interesa je dobro i za ljude i za društvo. Čitam, recimo, Remarkov Crni obelisk, gde se dvojica takmiče ko će se u više društava učlaniti. Razlog, da mu na sahranu bude više ljudi. 🙂
      Nekada su se dame okupljale u Klub Bridža, Sekciju Helkalnja itd, a muškarci u Kuglaške ekipe, Pecaroške, Pevačke itd… Ne mora biti sve politika. Danas se sve izvitoperilo, nažalost.

      • 11. juna 2010. u 20:02

        Mislim da je ogromna razlika između okupljanja u klub za igranje bridža i neke sekte. To svakako može biti korisno, (npr. da ti tvoja stranka u kojoj si nađe dobro plaćen posao) ali ja nisam za te varijante… Ima nas NEDRUŽELJUBIVIH izgleda 🙂

        • Alex
          11. juna 2010. u 21:09

          Zato je Pek klasifikovao udruženja ljudi u Klike, Organizacije i Zajednice, pa ko šta voli 🙂
          Ja ne verujem da si ti nedruželjubiva 🙂

          • 12. juna 2010. u 18:57

            O, jesam Als, ne znas me 🙂
            Vise volim samocu nego guzvu 🙂

  6. 10. juna 2010. u 16:03

    Odlazak u crkvu nikako ne moze bit los ni za koga. Deca mogu i treba da idu sa roditeljima i da ih isti vaspitavaju u duhu hriscanstva, apsolutno nista lose iz toga ne moze da ispadne!
    Apsolutno se protivim izjavama da su roditelji krivi za to sto im je dete narkoman. Mislim bas oni znaju dok pokusavaju da zarade za `lebe, patike, kiriju…i provode na svom radnom mestu po 10 sati sta im radi dete. Ni moji roditelji nisu znali kada sam probala prvu cigaretu, alkohol, dzoint. Na koju foru da znaju? Drustvo je ‘krivo’ ili se jednostavno neko rodi tako radoznao. Ne moze roditelj uvek i za sve biti kriv, i za dobro i za lose. Moj brat nista od ovoga sto sam ja probala on nije, a isto smo vaspitavani, ali ja sam radoznala, zvrk, imala sam takvu ekipu on nije i eto.
    Po pitanju svestenika iz Crne Reke, treba cuti izjava roditelja tih narkomana i one koji su izleceni, i znaju koliko im je pomogao. Lopatanje je padalo samo ako unese drogu u manastir.
    Po meni, da nam je vise razvijena svest o nasoj veri, da zivimo po tim nacelima, ne bi bile potrebne ni sekte, ni psihijatri, sva snaga i moc je u Veri. Dok to ne zazivi u svesti i srcu ljudi, bice sekti i ostalih djavola.

    • Alex
      10. juna 2010. u 22:45

      Ima istine u svemu tome Zelena. Mislim da naša hrišćanska vera ulazi u svoj suton. Ko je kriv, narod ili sveštenici, sve jedno je. 😦
      Za narkomaniju mislim i ja da ne mogu isključivi krivci biti roditelji. Dete je radoznalo po prirodi i sve bi da proba. I ja sam u mladosti bio sličan tebi. Ali, ne znam kako, znao sam gde je granica i dokle smem da idem. I u alkoholu, i u cigaretama, i u krađi po samoposlugama… nije bilo droge tada, tako da ne znam šta da kažem. Ali često sam se zaustavljao na samim ivicama, šta me je zadržavalo, roditeljsko vaspitanje ili božanska podsvest (anđeo čuvar)… ne znam.

  7. 16. juna 2010. u 19:04

    U svakom slučaju bolja je verovati u bilo šta nego u ništa. Sa svime što si napisao se slažem ali ipak smatram da crkva i religija ipak nisu nešto najgrđe u našoj pa čak i u svetskoj istoriji. Mnogo je više zla u industriji, politici, ekonomiji. Političke, ekonomske i industrijske sekte i klubovi su ono pravo zlo a religija i crkve to je već zastarela priča… Nova religija je politika i novo božanstvo je novac…

    • Alex
      16. juna 2010. u 19:25

      Ne, ne, ne, Exxx, nisi me shvatio… Religija je vrlo korisna i učestvovala je u vrlo velikom napretku ljudskog društva. Ali kao sve ostalo, i religija je zloupotrebljena od čelnika institucija koje su zadužene da neguju i sprovode tu religiju. Ne samo hrišćanske crkve, već i Islam, Hinduizam, Budizam i sve religije prošlosti. Zlo nije ni u jednoj instituciji koju si naveo, zlo je u ljudima koji se kriju iza tih institucija. A novac je fenomen za sebe, to si u pravu 😦

  8. 11. avgusta 2010. u 14:14

    bez vere nema života…

    • Alex
      11. avgusta 2010. u 14:28

      Ovo je verovatno spam, pa neću da odgovorim… ali ostaviću link ka stranici ako baš neko želi da poseti Zvrk pričaonicu, ali i kao opomenu svim ozbiljnim blogerima da se pojavljuje i ovakva vrsta spama.

  9. vera
    15. septembra 2010. u 18:01

    Bozanske vrednosti se vrlo lako prepoznaju, oni koji ih poseduju nesebicno ih poklanjaju drugima uzdizuci tako istinsku vrednost bozanskog postojanja, kroz njih u neogranicenim kolicinama ka nama dotice cista ljubav i milost Tvorca. Na zalost, covecanstvo pliva u zlu, prosto je opsednuto losom energijom i misli da je to najveca vrednost koju su dosegli pa kad ih takne glas bozije milosti oni beze i pljuju po njemu kao djavo od krsta.Nije lako gledati tu sliku svaki dan u ovom izgubljenom svetu.Tamo gde nema ljubavi nema ni Gospoda, a Zemlja je najbolji dokaz toga…Eto , srpski narod psuje i omalovazava Gospoda a na drugoj strani ga pominje samo kad im treba u njihovoj sebicnosti, grade crkve i manastire, da bi popovi bogato ziveli, trce da pale svece kad im je gusto, samo neki sitni interesi…Hej, ljudi u Gospodu nema lazi ni prevare, zato se sad krckate u loncu zla i nalazite se na putu brisanja iz postojanja, ne zbog Gospoda vec zbog vasih losih osobina…Dozvolili ste da se sve vrednosti uniste, ni vasa deca vam nista ne znace, drzava vam je puna droge, prostitucije, kriminala svake vrste, blago onima koji su se upokojili da ne gledaju sta radite sami sebi, pitam se kako bi ste pomogli drugima? Sta je to sto je u vama dobro i cime bi vas Gospod mogao spasiti od vaseg zla?
    Hvala ti gospodine sto upisujes reci opomene , mozda ce neki poceti da se bude citajuci ih, ne zbog nas vec zbog nase dece. Hvala ti sto si ljudima ukazao na znak bozanske milosti koju nam salje i kojom nas neprestano poziva da mu se vratimo , ne kroz crkve, sekte, politiku, drogu, oruzje, mrznju, vec kroz ljubav i DELO…AMIN…AMIN…AMIN

    • Alex
      15. septembra 2010. u 23:06

      Hmmm… nije loše napisano. Ima mnogo istine u svemu, ali, izvini oupše nemam nameru da prihvatam krivicu jer neko kaže da imam loše osobine. Neka hvala… u svakom slučaju hvala što si svratio (la) i pročitao tekst i ostavio komentar. 🙂

  1. 12. decembra 2011. u 13:32

Postavi komentar