Početak > Društvo > Dnevna razmišljanja

Dnevna razmišljanja


Čitam blog jedne mlade osobe pod pseudonimom Rada72 i prosto upijam svaku reč, na izgled konfuznog, na brzinu nabacanog, bez rada misli, jednog odličnog teksta. Njen tekst se zove „Noćna razmišljanja“, i sam naslov toliko govori o tome u kakvom se psihičkom stanju naša Rada nalazi, pa sam ja ovaj moj tekst nazvao „Dnevna razmišljanja“

Noć je mračna, mistična, preteća… ko zna šta se krije u tami… ne vidimo opasnost, ko vreba da nam naudi, a svaki šušanj postaje gromoglasni urlik u našim mislima terajući nas da se skvrčimo od straha… noćna razmišljanja nikako ne mogu biti ugodna, zar ne…

Opet, dan je kad smo u svom elementu… ništa nas ne može iznenaditi… misli su nam bistre i britke, svesni smo svega i samouvereni… moj tekst sam tako i nazvao, nadajući se da će i Rada napisati jednom tekst sa istim naslovom, što znači da je izašla iz mraka svojih briga i problema koje je tište.

A izaćiće… znam sigurno, jer vidim po njoj, po njenom pisanju da se nije predala već da samo čeka da se ta noć razblaži i da svetlo počne da se pomalja. Izaćiće, siguran sam, jer sam pre dva – tri meseca i ja bio u sličnoj situaciji, i osećao sam se veoma slično.

Bila sam danima depresivna, sada je nastupila faza zvana neuroza, iliti iritabilnost kako je psihijatri stručno zovu. Kako da budem mirna, kako da ćutim kada mi sve smeta?“ – kaže Rada u svom tekstu. Obradovao sam se ovoj rečenici, jer je to znak da nam se naša Rada vraća onakva kakva je zaista, kakvu je svi volimo i razumemo.  Znam da Rada čita i blogove kao što je recimo Mind Readings i tekstove o Depresiji, čitam ih i ja, dosadilo mi je filozofiranje nadri filozofa, ljudi od jedne knjige kako pametuju, opet mi treba nešto čvrsto i ozbiljno za šta bih se uhvatio ovih dana potpune apatije.

Želim da budem jaka. Drugačije ne smem i ne mogu.“ – veli Rada u jednom svom drugom tekstu. Tada sam napisao kao komentar; „Rado… ne daj samo da te zavaravaju izveštačenim frazama, citatima koje ni sami ne razumeju i savetima bez iskustva…

Na prvi tekst nisam ostavio komentar… bilo bi suvišno, bilo šta reči. Ovo je odgovor onima koji su pomislili, – pa što to nisi rekao na njenom blogu, šta nas zamaraš da čitamo to ovde.

Čitam knjigu Umeće življenja od Eriha Froma… posle one strašne bolesti koja me je ophrvala za Novu Godinu, a koju sam dovukao kući iz Mauritanije, izgleda da sam se tek sada počeo oporavljati. Nikada mi nije bilo gore nego danas, a zašto, bio sam samoživ, patio sam za prošlim danim i nisam video sadašnjost.

Ustvari trgla me je naša Breskvica svojim komentarom na prošli tekst; „Hajde Alex glavu gore...„. Kao da je rekla; „Ma daj šta se prenemažeš, gde je onaj stari Aleks koji je svima bio uzor kao vedar i optimističan čovek.“ I u pravu je, to mlado biće je mene starkelju naučilo u dve reči smislu života…

Primer…

Umrla mi je majka i žena u kratkom periodu… ali ostala su deca i unuka…

Izgibio sam najboljeg druga… ali upoznao sam druge ljude koji me vole i cene…

Ostao sam bez posla… ali ostao sam zdrav, imam kuću, struju, vodu, 10 prstiju i baštu…

Danas će mi isključiti ADSL možda jel nisam platio račun… ali to će mi dati više vremena za druge aktivnosti umesto da satima sedim kraj kompjutera…

Bože, kako su se rascvetale ruže u mom vrtu, ja slep kraj očiju to ni ne primećujem… kako su mi kćerke postale lepotice… ja umrtvljen u svojem očaju za prošlim vremenima to ni ne opažam…

Baš sam sada svašta napisao, i šta sam hteo i šta nisam, a za Radu jedna pesmica iz Rusije, pogledaj samo kako su vedre ove devojčice, pune ljubavi prema životu i u njihovom prisustvu sve zrači pozitivno.

I da Rado, nisi sama, imaš nas koji te razumemo i koji i dalje čitamo tvoje tekstove…

Kategorije:Društvo Oznake:,
  1. 16. maja 2013. u 21:54

    Jedan veeeeeeeeeliki zagrljaj za Radu i tebe.

    • 17. maja 2013. u 12:09

      😀 Negoslava, može, zagrljaj, može…
      Šalim se, Rada je naša drugarica, zar ne, vredi pisati o vrednim ljudima 🙂

  2. Rada72
    17. maja 2013. u 01:07

    Hvala Alex..stvarno sam iznenađena. Hvala, šta da kažem, zbunio si me. I nisam baš ja tako mlada ( 1972.godište) i ne mislim da si ti starkelja :))
    Hvala za ovaj tekst..eh sada sam postala konfuzna, i sramota me je..nisam mogla ni da pretpostavim da nekome mogu da budem inspiracija.

    • 17. maja 2013. u 12:10

      Rado, bolje konfuzna nego depresivna, zar ne 🙂
      Ako sam barem malo uspeo da te pomeknem i oraspoložim, onda ovaj tekst ima svrhu 😉

      • Rada72
        17. maja 2013. u 22:52

        Da, oraspoložio si me 🙂

  3. Branislav Bojčić
    17. maja 2013. u 06:00

    Uff ljudi ja se vama divim … i tebi i mojoj dragoj Radi ,,,

    • 17. maja 2013. u 12:11

      Branislave, svaki čovek je jedinstven… mnogo je ljudi oko nas koji zaslužuju divljenje 🙂

  4. 18. maja 2013. u 20:08

    Alex, bas sam te malopre pitala kako si I za zdravlje, drago mi je da ti je bolje, a svi usputni problem ce se vec nekako resiti. Drago mi je ako sam pomogla, mozda je I ovo sunce koje se opet pojavilo uticalo na bolje raspolozenje. Ne brini se druze, svi ponekad padnemo, posebno kada nam se dese neke ruzne, nepravedne stvari… Ali nista nije tako lose ako mi odlucimo da smo jaki I ako gledamo ono sto zivot cini lepim. Biljke su jedna od tih lepota, uzivaj u ruzama.

    • 18. maja 2013. u 20:33

      I opet si Breskvice pogodila baš ono o čemu razmišljam… ja sam ljubav prema cveću nasledio od majke, i razmišljam da se „skrasim“ tako što ću pokrenuti radionicu za aranžiranje cveća… 😀
      Ako posao zaživi, šaljem slike da vidite 😉 🙂

      • Anonimni
        19. maja 2013. u 07:16

        Odlicna ideja Alex, videla sam da sada prodaju sadnice I preko Limunda I slicnih sajtova, srecnooo!!!!!

        • 20. maja 2013. u 18:25

          zasto sam ja bila anonimna? to sam bila ja 🙂

          • 20. maja 2013. u 20:34

            Ne znam Breskvice, ali sam ukapirao da si to bila ti 😀

  5. 24. septembra 2013. u 17:55

    Alex prijatelju moj dragi….Kako je lepo videti te ( da tako kazem), opet ))))
    Divan si i nikada to ne zaboravljaj…))))

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

