Početak > Društvo, Moja razmišljanja > Zašto volim Srbiju?

Zašto volim Srbiju?

20. septembra 2012. Ostavite komentar Go to comments

Samo Srbiju volim više od Rusije“ – reče skoro naš predsednik i ostade živ. U redu, voli čovek, šta ja tu mogu… ali ja se pitam šta je to što bi danas nazvali patriotizam, nacionalizam, jednostavno ljubav prema domovini? Drugim rečima, zašto volim Srbiju?

Volim Srbiju jer je to moja domovina. Dobro, ali šta je to domovina, i u čemu je ona tako specifična od drugih domovina. Ako ćemo pravo, Srbija i nije neka domovina. U njoj ne živim lako, stalno ratovi, stalno neke tenzije, stalno krize i problemi. Za svoje doba ne pamtim da je ikada bilo neko vreme da nije bilo nekih problema. Ako bih birao, po tom pitanju, radije bih voleo Australiju, Novi Zeland ili Kanadu.

Volim Srbiju zbog njene slavne istorije. Istorija nam je diskutabilna. Ni jedan kralj ili državnik nije umro prirodnom smrću. Ova borba za vlast je najviše pogodila običan narod pa je Srbija stalno bila u nekim ratovima, nikad mudra, uvek „srčana“, da bi u poslednjim ratovima izgubila više od polovine svog stanovništva. Ako bi neku zemlju voleo po ovom pitanju, to bi bio Luksemburg ili Švajcarska.

Volim Srbiju zbog njenih ljudi velikog srca. Cvrc. Ljudi kao i svuda u svetu. Kakvo je to veliko srce kod mog komšije koji mi truje kera, ili kod one babe koja sa prozora baca vruću vodu na decu jel galame, ili prijatelj koji pređe autom preko mojih nogu jer se „naljutio“… Pa nije naša najvažnija uzrečica „samo da komšiji crkne krava“. Ako bi voleo neku zemlju po tom pitanju tada bi to bila neka Arapska zemlja gde je porodica svetinja i gde su svi članovi kao jedan.

Volim Srbiju jer je zemlja najlepša na svetu. Jeste Srbija lepa, nije da nije… ali da je najlepša to sigurno nije. Zbog gluposti nas samih mi smo zagadili i reke i jezera, upropastili njive i oranice, iskrčili šume… Ako bih birao, više bih po tom pitanju voleo Bali, Kanarska ostrva ili Havaje.

Tek da kažem da je volim zbog njene sigurnosti i stabilnosti, to bi bila smejurija. Pa nestabilnije, sa lošijom valutom, sa lošijom privredom, sa ovolikom korupcijom, verujem da se teško može naći država na svetu. O mudrosti naših političara da ne govorim.

Razumem zašto naš predsednik najviše voli Srbiju. Pa malo je država gde bi jedan grobar mogao da kupi nekoliko diploma i postane predsednik države. Ovo je moguće samo u Srbiji, pa ko je onda ne bi takvu voleo.

Ali zašto ja volim Srbiju?

E pa tu sam rođen, tu sam odrastao i tu sam proveo ceo svoj život. Za svaki kamen, drvo ili potok me vezuje neko sećanje, neka avantura, neko uzbuđenje… Volim je jer ona budi u meni dečačka maštanja, očekivanja, planove koje sam pravio… Volim onu Srbiju iz mog detinjstva kada nisam znao za sve probleme, sva nedela i sve kataklizme koje me čekaju.

Ustvari ja volim Srbiju jer volim svoja sećanja koja sam stekao ovde. Sećanja iz detinjstva su ta koja me vezuju za moju domovinu.

  1. 20. septembra 2012. u 11:36

    Jako lepo napisano. Kad bolje razmisljim, mozda je i moja ljubav iz slicnih pobuda :OK:.

    • 20. septembra 2012. u 12:10

      Tanja, tema je mogla biti obrađena i opširnije, ali i ovako mislim da sam „uboo“ srž mog razmišljanja 🙂
      Zamislimo, da smo se rodili bilo gde drugde na svetu, jer to nismo mogli da biramo. Taba bi to drugo „bilo gde na svetu“ bila naša domovina; možda ne bi ni znali za Srbiju, i verovatno bi smo to mesto voleli isto tako. 😉

      • 20. septembra 2012. u 14:54

        Mislim da si napisao taman koliko treba i kako treba :OK: :D.

        • 20. septembra 2012. u 16:34

          Hvala ti Tanja – u pravu si 😀

  2. 21. septembra 2012. u 23:05

    Odusevila sam se tekstom, da sam ga naglas citala da svi u kuci cuju 🙂

    • 22. septembra 2012. u 09:34

      tetka Saveta, ovo je velika čast za mene… 🙂
      … i velika odgovornost u isto vreme 😀
      Hvala ti na poseti i komentaru 😉

  1. 20. septembra 2012. u 12:29

Ostavite odgovor

