Početak > Muzika > RnR – ono što je oblikovalo moj život

RnR – ono što je oblikovalo moj život

26. avgusta 2012. Ostavite komentar Go to comments

Rock and Roll.

Hippie generacija – deca cveća

Ljuljanje i valjanje – tako je prokomentarisao Maurie Orodenker kada je video jedan koncert, gde su mladi igrali uz ovu novu muziku. Ja sam dete 60 i neke prošlog veka i Rock and Roll je uveliko oblikovao moj život i pogled na svet. Prvo, tada su postojale LP ploče (Long Play vinilske ploče koje su se puštale na uređaju zvanom gramofon pri brzini od 33 1/3 obrtaja u minuti 🙂 ). Na omotima ovih ploča, pored umetničke slike, postojale su i reči pesama. Ja sam silno želeo da znam o čemu se peva u pesmama sa ploča, i to me je nateralo da naučim Engleski jezik, što mi danas mnogo koristi.

Drugo Rock and Roll muzika nikako nije bila komercijalna muzika. Muzičari su iskazivali svoja mišljenja, pretakali ih u reči i muziku, i time ostavili vrednost za sve buduće generacije koje dolaze. Bilo je i komercijalne muzike u moje vreme, Sweet, Suzi Quatro, Smokie… ali to su sve bile hit pesmice za disko klubove. Ja sam slušao Bob Dylana, Pink Floyd, Neil Younga, Joan Baez i druge muzičare ove već davne Hippie generacije.

Čemu ova retrospektiva muzike koju sam slušao, osim što pokušavam da zadovoljim svoj ego i žal za davnim vremenima.

Pa, kao što rekoh, Rock and Roll muzika je imala svoju poruku. Recimo kada Neil Young peva u pesmi Ohio:

Tin soldiers and Nixon coming,
We’re finally on our own.
This summer I hear the drumming,
Four dead in Ohio.

koga interesuje o čemu se radi, potraži na internetu i pronađe priču o masakru koji se dogodio na univerzitetu Kent u Ohaju.

Ili ako Joan Baez peva pesmu Partizan, koju je komponovao Leonard Cohen:

An old woman gave us shelter,
kept us hidden in the garret,
then the soldiers came;
she died without a whisper.

reči pesme su mnogo jače nego sva propaganda bivšeg SSSR ili kapitalističkog sveta.

Tuga me hvata kada gledam Pink i Grand paradu, kako današnja deca ne znaju, i ne žele da nauče, elementarne stvari koje ih okružuju. Možemo da kritikujemo i Pink, i Mitrovića, i vlast „hlaba i igara“… ali ovo je trend u celom svetu. Glupe je lako držati u pokornosti. Pa nije se „seča knezova“ dogodila bez veze. Turci su pobili viđene Srbe, a raja nije imala ideala i znanja da se buni.

Pogledajte recimo kako se to radi u Bugarskoj. Ako povraćate posle ovog video klipa, nemojte mene da krivite 🙂 .

Svaka sličnost sa Cecom, Jecom i drugim „glamur divama“ Srbije je – namerna.

Kategorije:Muzika Oznake:, ,
  1. 26. avgusta 2012. u 21:34

    Podsetio si i mene dana kada je tata doneo kući gramofon. Sestra i ja klinke. A onda su došle ploče, sećam se, Beatles. Njih smo obožavale. Od domaćih Marka Novosela, Lolu Novaković, pa onda su došli Donovan, Bee Geeas (nisam sigurna da se ovako piše), pa Rolingstones, ihahaj, bilo ih je. Sećam se i filma Romeo i Julija, sa onih dvoje mladih glumaca. Bila su diiiiivna vremena. Muzika je bila fantastična.
    Sećam se i masakra u Ohaju. Strašno, čini mi se da je i film napravljen po dom dogadjaju. Ako se ne varam, zvao se Jagode i krv. Znam samo da sam užasno plakala, bila besna kao razjareni slon, da sa mnom niko nije mogao da priča. Uf, strahote u ovom divnom, jednom, jedinom, životu!

    • 26. avgusta 2012. u 21:44

      Vidiš Dudo kako Rokenrol saćuva i podseti na neke događaje iz prošlosti, nekada društvene, nekada lične. Zato volim tu muziku… šteta što mladi ne razumeju… barem moja deca. 😦

      I ja se sećam svog prvog gramofona. Ćale ga je doneo, neki mali portabl, kao malo veća knjiga… ali uz njega smo slavili Nove Godine i ništa nam nije falilo 🙂

  2. 26. avgusta 2012. u 21:39

    Preskočiću gledanje klipova, jer ne želim da mi se smuči. Moja generacija nije imala mnogo sreće sa prilikama odrastanja pa ni sa kulturnim okruženjem, ali se nadam da nisu posekli sve „knezove“ i da glupost neće vladati večno

    • 26. avgusta 2012. u 21:47

      Breskvice, nisu klipovi toliko strašni… ali mene muka hvata od te muzike… ako poslušaš videćeš da se ama baš ništa ne razlikuju od naših klipova, ili „klipova“ 😀
      Na žalost, Breskvice, ja mislim da je „seča knezova“ u Srbiji kontinuiran proces, i tu nema leka. Ali ko zna, na mladima svet ostaje, ako dočekam, biću vrlo zadovoljan da se Srbija mentalno promeni.

  3. 31. avgusta 2012. u 21:05

    Nadajmo se, samo promena se teško oseti u jednoj generaciji, suviše nam je život kratak. Zato hajde da živimo u „svom“ malom kosmosu i da se distanciramo od „većine“

    • 31. avgusta 2012. u 21:35

      Dogovoreno… 😀

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

