Početak > Zdravlje > B17

B17

13. avgusta 2012. Ostavite komentar Go to comments

Kada sam se doselio u kuću u Borči pre nekih 8-9 godina, posadio sam po jedno drvo, breskve, kajsije, šljive, jabuje i kruške. Rekao sam neću sitno voće, (jer ga je teško brati) ništa manje od pesnice. Danas imam višnje i vrlo sam zadovoljan jer moje kćerke prave pravi domaći sok od njenih plodova.

Kajsija je ove godine dobro rodila pa smo napravili „radnu akciju“ da se obere sa drveta, očisti i napravi džem.

Rečeno – učinjeno.

Pošto smo završili sav posao ostala je gomila koštica od kajsija. Na um mi je pala ideja da očistim koštice i njihovo jezgro sameljem za kolače, kao kod običnih oraha. Dok sam dva dana čukao „milion“ koštica na +40 stepeni, razmišljao sam da li osim za kolače, možda te koštice mogu iskoristiti za nešto drugo. Mislio sam da se iscedi ulje ili tako nešto. Zato sam otišao na Internet da pogledam šta mudro ima da se nađe po tom pitanju.

Iznenadio sam se kada sam našao sledeće podatke:

„Zaista je dobra vest da uzimanje  7 – 9 jezgara iz koštica kajsije ( 7 gr.) dnevno tokom celog života može pomoći u prevenciji kancera zajedno sa zdravim životom i zdravom ishranom.“

Ukratko ne sme se jesti mnogo tih koštica jer sadrže cijanid, koji je otrov, što svi znamo. Ali u malim količinama kada se unese sa košticama kajsija on deluje na čelije raka tako što ih „truje“. Tu je i vitamin B17, zvani još i Amigdalin, koji je jako blagotvoran.

„Kao i većina oraha i semenja, koštice od kajsije su vrlo hranjive. Samo jedan od hranjivih sastojaka koje sadrže je „Amigdalin“ (vitamin B17). Ima ga u preko stotinu vrsta hrane, međutim ona hrana naročito bogata Amigdalinom je uglavnom iščezla iz ishrane zapadne civilizacije. Ljudi koji još uvek jedu tradicionalnu, prirodnu hranu, većinom ne oboljevaju od raka. Njihova ishrana sadrži velike količine hrane bogate nitrilosidima koja sadrži Amigdalin- koštice od kajsije, gorki bademi, semenke jabuka, semenke grožđa, proso, domaći pasulj i još mnogo drugih semenki, pasulja i žitarica. Visoko hibridna hrana sadrži malu količinu Amigdalina.“

Čovek svašta sazna, meni prsti još bride os silnog kuckanja po košticama, ali barem sada ja i deca pojedemo po desetak jezgara dnevno… čisto preventive radi.

Interesantan tekst o lečenju raka možete videti OVDE pa čak je i Kulinarka izdala recept za lečenje raka koji možete videti OVDE.

Koštice od kajsija

  1. 15. avgusta 2012. u 21:43

    Baš mi je drago što se pametno iskoristili plodove iz svog dvorišta. Ovo o semenkama kajsije nisam znala. Baš lepo od tebe što si ovaj podatak podelio sa nama. 😀

    • 15. avgusta 2012. u 23:16

      Nisam ni ja znao da su jezgra koštica kajsija (ali i šljiva) tako blagotvorna. Ali, ne smeju se jesti u velikim količinama, jer su onda kontra produktivne. Uništavaju čelije raka… hej 😀
      Pa nismo mi kao deca bili blesavi što smo kuckali koštice i jeli ih 😉

  2. 20. avgusta 2012. u 23:07

    A sećaš li se kako smo tajno jeli zelene kajsije? Čekali smo da se upale svetla u kuhinji, pa smo se onda penjali na komšijinu kajsiju da nas ne vide. Od zelenih samo šteta, ali su bile divneeee!

    • 21. avgusta 2012. u 11:43

      Kako se ne bih sećao, Dudo… ali kao da je bilo pre sto godina (što i nije daleko od istine) i kao da se nekom drugom to dešavalo. Jeli smo zelene ringlove (divlje šljive), dobijali sraćku od njih 😉 , gađali se njima iz praćke, (naročito devojčice 😀 ), i jurcali okolo bezbrižni i nasmejani…

  3. 26. avgusta 2012. u 21:51

    Čula sam za to i verujem da ima neke istine u tome. Mi smo kao klinci često jeli te semenke iz koštica kajsija i sećam se da su ukusni… Nisam odavno probalA

    • 26. avgusta 2012. u 22:50

      Ma Breskvice, baš sam se iznenadio kad sam pročitao o tim semenkama. Vidiš koliko je zdravlja oko nas, a mi to ni ne znamo i ni ne koristimo. 😕

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

