Početak > Religija > The Lord is my shepherd…

The Lord is my shepherd…


Harmlessly passing your time in the grassland away
Only dimly aware of a certain unease in the air
You better watch out
There may be dogs about
I’ve looked over Jordan and I have seen
Things are not what they seem.

Bluži se Uskrs, ili Vaskrs, zavisi kako ko kaže. Svi znamo šta simbolizuje Uskrs. Sin Božiji, simbolika koja označava nešto što nam je najmilije na svetu… naš sin, naš naslednik, naša slika i ponos… žrtvovan je. Žrtvovao ga je rođeni otac, Bog sam, svojim nečinjenjem. Prepustio ga je prokletima, zavidnima, neljudima da se iživljavaju, da ga muče, da ga ponižavaju, i da ga na kraju ubiju kao najokorelijeg kriminalca.

A zašto je Bog Otac to uradio?

Da li je ubio svog sina kao Sulejman Veličanstveni, ili Petar Veliki ili neki drugi vladar radi moći, novca, zavisti, razočarenja…  Ne, ništa od toga. Dogma Hrišćanstva nam govori da ga je žrtvovao zbog nas i naših greha. Naročito zbog praroditeljskog greha Adama i Eve. Ali neću se upuštati u dogmatske rasprave… Uskrs je i to je simbol da se sve ponovo budi i počinje još jedan ciklus rađanja posle okrutne (zime) smrti.

What do you get for pretending the danger’s not real
Meek and obedient you follow the leader
Down well trodden corridors into the valley of steel
What a surprise!
A look of terminal shock in your eyes
Now things are really what they seem
No, this is no bad dream.

„U svakome od nas se nalazi i Petar i Juda“ – govorio je Vladimir Nazor. Bio je potpuno u pravu ovaj veliki čovek i veliki pesnik. U svima nama se nalazi klica gramzivosti i straha ovih likova iz Svetog Pisma. U nekome manje u nekome više… nisam ni ja izuzetak.

I Petar i Juda su u odsutnom času izdali Isusa. Juda ga je izdao farisejima i rimskim vojnicima zbog srebrnjaka, zbog novca kojim bi na kratko rešio neke svoje probleme…. Gramzivost je bila jača od razuma.

Petar ga je izdao iz straha. Tri puta su ga pitali da li poznaje Isusa i tri puta je rekao da ga ne poznaje. Strah je bio veći od razuma.

Možete li zamisliti kako se usamljeno osećao Isus na krstu, ostavljen od Oca, od prijatelja koji su se do juče kleli u njega, od sunarodnika i učenika… Verujem da ga je ta usamljenost više bolela od svih rana koje su mu bile nanesene u toku ispitivanja…

Have you heard the news?
The dogs are dead!
You better stay home
And do as you’re told
Get out of the road if you want to grow old.

Imao sam jednog prijatelja koji se zabavljao sa devojkom iz naše zgrade skoro 6 godina, i uskoro je trebalo da se venčaju. Bili smo dobri, vezivala nas je ljubav prema muzici, oboje smo svirali gitare. On je studirao i da bi zaradio džeparac prodavao je knjige po firmama. I ja sam išao sa njim ponekada da mu pravim društvo…

On je svoje knjige držao u stanu svoje babe. Ta stara žena je bila nepokretna skoro 3 godine, sama u krevetu, sama u sobi, sama u stanu. Bilo mi je nelagodno dok smo dolazili po knjige i tretman sa kojim se moj drug ophodio prema njoj. Svi su čekali da već jednom umre, da bi se tada moj drug venčao i preselio se sa svojom ženom u taj stan.

Uskoro je svadba zaista bila veličanstvena a ja sam bio za stolom sa počasnim gostima…

Sledeće godine moj drug se razveo…

  1. 7. aprila 2012. u 16:43

    Bogami, sve se budi i to me jako raduje.

    Srećan Ti Uskrs Aleks, sa željom da ga lepo proslaviš sa familijom, u zdravlju i sreći! 🙂

    • 7. aprila 2012. u 22:44

      Hvala Dudo… odgovorio sam ti i na lični mail.

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

