Početak > Društvo, Život > There were three of us this morning and I’m the only one this evening

There were three of us this morning and I’m the only one this evening


Nekada davno, „dok sam bio mlađan lovac ja“, išao sam sa jednim svojim rođakom u lov na farove, (ne pričajte ovo nikome jer je to zakonom zabranjeno, a nije ni humano). Štos je u tome da se po mrklom mraku uperi mlaz svetlosti neke lampe i tako uoči životinja u tmini, jer njene oči reflektuju svetlost nazad (za razliku od ljudskih). Tada se puca između te dve svetleće tačke i lovina je obezbeđena.

Išli smo poljem nekim starim Fićom, ja sam vozio… tada bih naglo skrenuo prema polju i ako bi se pod svetlostima farova ukazao izdajnički odsjaj očiju divljači, moj rođak bi pucao iz sačmare. Tako recimo zec ima beo odsjaj iz svojih očiju, lisica crveni, a srndać žuti… Kao što rekoh čovek ne odaje refleksiju iz svojih očiju, pa nije postojala mogućnost da nekoga pogodimo.

Interesantno je da kad bi se nekoj životinji uperio mlaz svetlosti u oči, a naročito kod zečeva, one bi se ukopale i ne bi makle ni za milimetar tako da ste mogli da ih malte ne uhvatite rukom. „Ukočili bi se od straha“, kako bi se reklo.

I opet, po mom starom spisateljskom stilu – pitate se zašto sve ovo govorim?

Pa i ja se danas osećam kao onaj zec kojemu su uperili mlaz svetlosti u oči. Jednostavno ukočio sam se od siline krize, problema i neizvesnosti , da ne mogu više da funkcionišem kao normalno ljudsko biće. Oh, znam već komentare „brižnih“, ali ja priznajem… osećam se baš tako kako sam sada napisao.

Interesantno je da u ljudskom životu dođe do neke promene kada se naizgled „sve sruši“ što je u svom životu stvarao. Naravno, ovo nije tačno, ali 99% ljudi baš misli da se to upravo dešava sa njihovim životima. Kriza srednjeg doba, možda bi se moglo tako nazvati. Imamo stanove, kuće, kola, vikendice, televizore… svakog vraga u kući… ženu, decu, roditelje, a izgubimo finansijsku stabilnost (bilo posao, ili propast biznisa, ili raskid partnerstva) i ostajemo kao prazna ljuštura školjke u kojoj nema ničega.

Tada smo kivni na one koji i dalje funkcionišu. Koji imaju ono što smo mi do juće imali. Govorimo, „pa zar onaj tupan, koji ne zna dva padeža da sastavi, bolje prolazi u životu od mene koji ima toliko znanja i škole…“, i vajkamo se i kukamo i mrgodimo se.

Ali ništa to nije novo, takve klasne smene se uvek dešavaju i to je sasvim normalan socijalni, pa i prirodni ciklus. Krajem 19 veka mnoge aristrokrate su prodavale svoje titule novonastalim skorojevićima da bi preživeli. Razni grofovi, serovi, erlovi su imali položaj u društvu, velike dvorce i zamkove, uglađenost i obrazovanje… ali nisu imali novca. Industrijska revolucija je iznedrila neke „buzdovane“ koji su bili puni para ali nisu imali položaj u društvu. I tako, položaj se kupi čas posla. Te novobogate su zvali snobovima ili skorojevićima.

Danas u Srbiji isto imamo smenu klasnih bogataša / siromaha. Ovaj proces je veoma bolan, kao što i vidimo, a koji sam ja uporedio sa skamenjenim zecom sa početka ove priče. Naši snobovi su tajkuni, nekulturni, bahati, nevaspitani… ali imaju novca, samo treba kupiti svoje mesto u društvu.

Ovo ja zovem „sindrom Reta Batlera“. Ko je gledao Prohujalo sa vihorom, zna o čemu govorim.

I još nešto za kraj. Ja i moj rođak nikada nismo ni jednu životinju ubili niti ranili dok smo lovili na farove. Radili smo to jedanput ili dvaput i više smo se zezali nego bili pravi lovci.

Kategorije:Društvo, Život Oznake:, , ,
  1. 7. aprila 2012. u 18:26

    Baš me zanima šta znači reč snob. Npr sleng znači sikrit lengvidž (secret language) i govorili su ga londonski dokeri da ih valjda kicoši ne bi razemeli… SNOB je možda Seronja koji Nosi Obične Brkove 😉 ili Svraka Nije Orao Beloglavi 😉

    • 7. aprila 2012. u 22:52

      Heh Branko, ti su uvek pun humora… 🙂

      Meni taj sleng uvek pravi proglem kada razgovaram sa Englezima, ali mi još veći problem pravi Jive (Džajv) kada crnci razgovaraju…

      Ne znam kako je nastala reč SNOB… ako saznaš… javi 😉

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

