Početak > Moja razmišljanja, Muzika > Tako je pevao Dylan…

Tako je pevao Dylan…

12. februara 2012. Ostavite komentar Go to comments

Robert Alen Cimerman, je pravo ime Bob Dylana, a Bob Dylan je ikona jedne generacije revolta, slobode i pobune protiv globalizma, rata i dogme.  Bob Dylan ovih dana puni 70 godina a njegove pesme su i dalje aktuelne, isto tako kao što je i on aktivan, pevajući u Kini i drugim zatvorenim društvima.

Jedna od čuvenih Dylanovih pesama je i „It’s a hard rain’s a-gonna fall“, gde je kao i u svim njegovim pesmama najveća vrednost upravo tekst i poruka. Pesma je nastala tokom Vijetnamskog rata i govori o jednoj generaciji koja se pokušala osloboditi stega puritanizma. Pitam se kao bi Dylan pevao danas kada bi posetio Srbiju… šta bi video… i šta bi imao da kaže…

Oh, where have you been, my blue-eyed son ?
And where have you been my darling young one ?
Bio sam u zemlji prelepih predela
Šetao sam šumama, poljima i pašnjacima
Bio sam u zemlji gde su oranice zapuštene
Bio sam u zemlji gde su reke zagađene
Bio sam u zemlji gde su ljudi zatrovani
And it’s a hard, it’s a hard, it’s a hard, and it’s a hard
It’s a hard rain’s a-gonna fall.

Oh, what did you see, my blue eyed son ?
And what did you see, my darling young one ?
Video sam decu od 50 godina
Video sam starce koji su sebični u očajanju
I video sam žene bez muževa, i muževe bez žena
Video sam mlade što beže u razočarenju
I video sam lopove i političare zajedno za stolom
I video sam ljude što seku svoje prste
I video sam decu što zagrljeni skaču sa mostova
And it’s a hard, it’s a hard, it’s a hard, and it’s a hard
It’s a hard rain’s a-gonna fall.

And what did you hear, my blue-eyed son ?
And what did you hear, my darling young one ?
Čuo sam tišinu i bes i nemoć
I čuo sam očajnike koji šire optimizam
I opet sam čuo ludake koji se smeju
I druge ludake koji mrze svoj život
Čuo sam gladne što zavide partijskim platama
I čuo sam očajne kojima se rugaju partijski kadrovi
I čuo sam kikot zaludnih baba i zluradih deda
And it’s a hard, it’s a hard, it’s a hard, it’s a hard
And it’s a hard rain’s a-gonna fall.

Oh, who did you meet my blue-eyed son ?
Who did you meet, my darling young one ?
Sreo sam bolesne i bedne i iscrpljene
I sreo sam druge koji kažu da je dobro
I sreo sam Veneru sa svojom svitom
I Venera mi je pokazala svu svoju zlobu
Sreo sam pse koji reže na jedan osmeh
I sreo sam pse koji slušaju Baćušku, i reže i reže i keze se…
And it’s a hard, it’s a hard, it’s a hard, it’s a hard
And it’s a hard rain’s a-gonna fall.

And what’ll you do now, my blue-eyed son ?
And what’ll you do now my darling young one ?
Pobeći ću odavde pre nego kiša počne padati
Pobeći ću pre nego me Ohola stavi u svoj džep
Gledaću sa strane sa željenjem te ljude
koji žive u bedi i mržnji i sujeti i patnji
koji žive u prošlosti i ne znaju za budućnost
Koji posao i stan i hranu dobijaju iz Centrale
Koji i mržnju i nadmoć i oholost dobijaju od moćnih
I udisaću vazduh slobode punim plućima
I zaboraviću bednike koji misle da su bogovi
i zaboraviću paćenike koji misle da su jedini
I neću misliti na tu zemlju, ni gledati slike, ni slušati zvuk
I ostaće mi gorak ukus u ustima jer…
It’s a hard, it’s a hard, it’s a hard, and it’s a hard
It’s a hard rain’s a-gonna fall.

  1. 15. februara 2012. u 19:42

    Alex, sviđa mi se pesma, a i istorija se često ponavlja …

    • 16. februara 2012. u 15:34

      Breskvice, ovo je jedna od pesama uz koju sam odrastao i uz koju sam učio Engleski jezik. Često volim da kažem da je Balašević naš drugi Bob Dylan, jer svaka njegova pesma je priča za sebe sa dubokom porukom. Drago mi je da ti se pesma dopada. 🙂

  2. 21. februara 2012. u 19:19

    Bilo kako bilo njegove pesme mi se sviđaju 🙂

    • 21. februara 2012. u 19:47

      Branko, Dylan… ne pitaj me 🙂 Koliko puta sam zaspao uz Saru, Sinjora, Oh, sestro i druge…

  1. 12. februara 2012. u 17:03

Ostavite odgovor

