Početak > Kultura, Muzika, Sećanja, Život > Cvat Gordane na Balkanu (zbogom ljubavi moja)

Cvat Gordane na Balkanu (zbogom ljubavi moja)

10. decembra 2011. Ostavite komentar Go to comments

Ovih meseci kako nisam pisao ništa na ovom blogu sam se baš naputovao, doživeo svašta i upoznao mnogo divnih i malo manje divnih ljudi. Sedim već nekih mesec dana u Beogradu i povijam se pod vetrom života kao trska na obali. Trudim se da se ne slomim…

Gledam na televiziji neku domaću seriju, (ja inače ne volim domaće serije i filmove jer su puni seksa, nasilja i psovki, nisko budžetni i bez smisla), ali ova serija mi je privukla pažnju. Radi se o seriji Cvat Lipe na Balkanu. Serija je bazirana na romanu Gordane Kuić, žene rođene 1942 godine u Beogradu, ogromne energije i još većeg dara za pisanjem. Ova serija me je privukla jer govori o dešavanjima u Beogradu posle drugog svetskog rata i vrlo je poučna, naročito za mlađe generacije koje misle da je svet započeo i Sunce počelo da se rađa, baš njihovim rođenjem. Radnja se odigrava uglavnom u Beogradu sa ponekim osvrtom na Izrael, u vremenu od 1945 do 1965 godine i dotiče osetljivu temu (za vreme kada je roman napisan) propasti srednje klase po završetku Drugog svetskog rata i uspostavljanju komunističkog režima.

U jednoj epizodi izraelska porodica sedi za stolom i peva pesmu Adio Kerida (Zbogom moja draga ljubavi), jednu vrlo lepu i tužnu melodiju.

Inače ova pesma je nastala još pre rođenja Isusa Hrista dok je u Španiji bilo puno jevreja i dok ih kasnije hrišćani nisu proterali i izvršili genocid nad njima. Mnogi skupljači pesama tog doba su ovu i druge Jevrejsko-Španske pesme preveli na Jidiš, često sa drugačijim aranžmanima. Dole možete čuti ovu pesmu u izvođenju pevačice Yasmin Levy, izraelske pevačice rođene 1975 godine u Jerusalimu.

Uživajte… ja i moja supruga smo juče zaplesali uz ovu pesmu jer je zaista predivna.

Tu madre kuando te pario
Y te kito al mundo,
Korason ella no te dio
Para amar segundo.
Korason ella no te dió
Para amar segundo.Adio,
Adio Querida,
No kero la vida,
Me l’amargates tu.
Adio,
Adio kerida,
No kero la vida,
Me l’amargates tu.
Va, bushkate otro amor,
Aharva otras puertas,
Aspera otro ardor,
Ke para mi sos muerta.
Aspera otro ardor,
Ke para mi sos muerta.Adio,
Adio kerida,
No kero la vida,
Me l’amargates tu.
Adio,
Adio kerida,
No kero la vida,
Me l’amargates tú.
  1. cakulanje
    10. decembra 2011. u 21:46

    O, svaka čast! Seriju nisam gledala, ali njene romane jesam čitala i Vi ste uvek tako puni saosećanja kad god se oglasite na blogu. Pozdrav!

    p.s.
    Preporučujem jednog dobrog izdavača, ukoliko biste poželeli da pročitate neku od njenih priča ( posebno Baladu o Bohoreti ): http://www.alnari.rs/a/b609381f-bab2-44cd-9a6c-63a24cf121c7/Gordana-Kuic.aspx

    • Alex
      10. decembra 2011. u 22:23

      Hvala ti Čakulava, serija jeste lepa i poučna. A knjiga sam se načitao kao nikada u životu od kad se otvorila prodavnica Alnari preko puta skupštine grada i Vulkan u Siminoj. Knjige zaista više nisu skupe, a izbor je veliki.
      Joj, samo još nešto, nemoj da mi persiraš molim te, mi smo ovde na blogu svi nekako jednaki pa se i oslovljavamo sa ti. Pozdrav još jednom i hvala za link.

      • cakulanje
        12. decembra 2011. u 01:32

        Nema na čemu i neću više persirati, obećavam : )

        • Alex
          12. decembra 2011. u 01:49

          Dogovoreno… a sutra idem do Alnarija da pogledam za knjigu. Kad pročitam, objaviću recenziju.

  2. 11. decembra 2011. u 20:34

    Srećan ti povratak na ovo divno mesto! Na žalost, ja sam kao i ti, nerado gledam domaće serije, pa tako ni ovu nisam počela.
    Pesma je predivna a uspela je i da me rasplače. No, u kakvom sam raspoloženju, nije mi ni malo teško! 🙂
    Puno pozdrava i čekam neki putopis! 🙂

    • Alex
      11. decembra 2011. u 22:46

      Dudo hvala… naravno… nisam mogao da odolim da se ne vratim na ovo divno mesto, kako ti kažeš. Evo danas je nedelja i serija i dalje teče i mogu ti reći da mi se baš dopada. Možda i pročitam knjigu kako mi preporučuje Čakulava 😕
      Obećavam, sledeći tekst je sa jednog od mojih putovanja.

  3. 13. decembra 2011. u 22:20

    Alex, drago mi je da si ovde ! Radujem se novom tekstu!
    Rekoh ti onda kod mene da sam imala tu knjigu u rukama i nije mi se dopala, ali sada kada pročitah o toj seriji shvatila sam da to nije ta knjiga… Ovo mi deluje zanimljivo i nekako toplo. Ako negde dođem do knjige pročitaću je sigurno.

    • 13. decembra 2011. u 23:34

      Ne znam, meni je serija intrigantna jer se dešava u posleratnoj Jugoslaviji i uspostavljanju nove komunističke vlasti, koja je to činila i sa velikim nepravdama. Inače nisam nešto zaluđen za naše serije i filmove, a pravo da ti kažem, ni za TV u globalu… više slušam muziku i na kompjuteru sam.
      A o putovanjima, pa biće, biće… 🙂

  4. 13. decembra 2011. u 22:20

    I ja jedva čekam tekst o tvojim putovanjima !!

  5. 18. decembra 2011. u 15:23

    Alexxxxx )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Pa ovo je takvo prijatno iznenadjenje, bas sam obradovana ))))))))))))))))))))))))))))))))
    Dosla sam da vidim jesi li mi nesto odgovorio i vidim nove tekstove, bas bas odlicno sto si opet tu )))))))))))))))))))))))))))))
    Citala sam knjige i mnogo su mi se dopale ))))))))))))))))))))))))))))
    Veliki pozdrav za tebe od tvoje drugarice Vece )))))))))))))))))))

    • 19. decembra 2011. u 15:05

      Veco 🙂 )))))))))))))))))))))
      Lepo je kad imaš prijetelje koji veruju u tebe. Hvala tebi i drugim blogerima koji su verovali u mene i naravno… pišemo opet po malo.
      Veliki pozdrav i tebi veco ))))))))))))

  6. 9. novembra 2012. u 17:25

    serija cvat lipe na balkanu nije lepa serija

  1. 11. decembra 2011. u 00:34
  2. 11. decembra 2011. u 00:34

Ostavite odgovor

