Početak > Muzika, Sećanja > Na današnji dan je preminuo…

Na današnji dan je preminuo…


Dugo nisam ništa napisao, a skupilo mi se tema i tema, ali skupilo mi se i obaveza i obaveza, pa tas na vagi nikako da pretegne.

E danas je pretegao u korist bloga.

Na današnji dan je preminuo predsednik SFR Jugoslavije, Josip broz Tito. E sada ćete pomisliti, evo ga još jedan da kuka za prošlim vremenima, kako je bilo sve lepo i krasno… ali…

Spojivši nekoliko činilaca, krenuo sam da ponovo pišem i to na temu na koju nisam nikako imao nameru.

Prvo hteo sam da mojoj najmlađoj kćerki objasnim ko je bio drug Tito, pa sam posegnuo za YouTube servisom. Moja kćerka nema pojma ni šta je to SFRJ, a kamoli drug Tito, ali sam zato naleteo na jednu slovenačku grupu Rock Partyzani i malo se nasmejao i podsetio bivše Juge.

Tako, to što je godišnjica smrti najvećeg sina naših naroda i narodnosti; to što u mojim venama teče delić Slovenačke krvi; to što je Exxx pozvao da pišemo o muzici; to što je znanja žedna moja kćerka pitala ko je to „drug Tito“; to što je napolju kiša i hladno… i sve po malo… eto rezultiralo je da nabrzinu napišem ovaj blog.

p.s. drugovi pioniri, obratite pažnju kakve su bile drugarice pionirke u naše vreme…

p.p.s. those were the days my friend 😕

  1. 4. maja 2011. u 15:58

    Zapici te nostalgija! 😀
    Cek da ti nadjem link jednog zanimljivog, po meni, teksta o nasem drugu Titi;

    http://blog.pedja.org/index.php?/archives/30-Rekvijem-za-Starog.html

    • Alex
      4. maja 2011. u 16:16

      Ma kakva nostalgija… nemam ja vremena za takve egzibicije… 😉
      tekst koji si linkovala sam pročitao ranije (premda nije zgoreg podsetiti ga se), i istina je kao i uvek negde u sredini…
      …ali nema veze sada Tito, viđe li ti bona slovenačke pionirke 😆

      • 4. maja 2011. u 21:09

        Vidju, vidju bona~ 😆

        • Alex
          4. maja 2011. u 22:58

          Ha, a kažu ne valja Titovo vreme… 😀

  2. 4. maja 2011. u 18:56

    Vidiš druže ja zaboravio da je na današnji dan Tito umro. Odavno bilo.

    Lepo što si ponovo međ’ nama 😉

    • Alex
      4. maja 2011. u 23:05

      Moj Exxx, naježio sam se kad sam čuo da je to bilo pre 31 godinu. Pa neki naši blogeri ni nemaju toliko godina, a ja sam tada završavao srednju školu. 😕
      Tu sam ja… samo sam se ulenjio… a što ću drugo 😉

  3. 4. maja 2011. u 20:44

    Zaista je tesko objasniti to vrijeme! Lakse ga je gledati kroz duh tog vremena,nego racionalizovati. Covijek uvijek osvrcuci se u nazad, pronalazi manjkavosti.Niko ne osporava da ih nije bilo, ali bilo je i dobrih stvari. Nista nije apsolutno crno ili bijelo . Ja licno pokusavam da ga prihvatim nepristrasno.

    Drago mi je da si opet tu! 🙂

    • Alex
      4. maja 2011. u 23:08

      Afroditta, svako vreme svoje breme… kaže naš narod. Sve se menja, pa i Titova epoha… nekad se menja na bolje, nekad na gore. Nama je zapalo ovo drugo. 😕
      Ali, stigli su novi klinci koji nemaju pojma o vremenu u kojemu sam ja živeo, pa mi prosto smešno kako sam ja postao „matori“, a sve mislim da sam još klinac još… 😉

  4. 4. maja 2011. u 22:06

    Zamisli tek kakve su bile pionirke u Srbiji, kad su ove Slovenke, ovako prsate!
    Pesma je baš jugoslovenska. Jeste, podsetilo me je na to neko srećno vreme. Nije me sramota da kažem. Jeste da sada, zbog onog lepog, jedemo govna i ješćemo ih još dugo, čini mi se! No, čudan smo mi narod, kukamo, nemamo, al smo žilavi i živimo. Kako, ko to zna? Od čega smo to satkani?
    Baš lepo što si se malo oglasio na ovaj tako „važan“ dan. 😉

    • Alex
      4. maja 2011. u 23:11

      Joj, Dudo, ne smem ni da zamislim… stariji sam čovek, može svašta da bude 😉
      Možeš misliti kad ja sa svojom kćerkom tražeći na YouTube snimke da pokažem ko je bio Tito, naiđem na vesele slovenačke pionirke… :blam: 😀

  5. 4. maja 2011. u 22:39

    Pa zar ni kod nas ne uče o Titu… Mislo sam da je to samo slučaj ovde u Sloveniji… Kad ono… ne lezi vraže… Neki ginuli zbog njega… i od njega… a danas se više o njemu i ne govori po školama… Kako ide život… Čudo jedno…

    • Alex
      4. maja 2011. u 23:15

      More Branko, sumnjiv si ti meni nešto… naiđeš li ti tamo ponekad na one omladinke iz pesme, dok šetaš slovenačkim ulicama 😉 pa eto da malo evociraš uspomene na bratstvo i jedinstvo 🙂
      Šta da se radi, Tito bio, pa prošao… idemo dalje… ali, moraš da priznaš pesma je baš pevljiva i lepršava… što me čudi za slovenačku muzičku scenu 😕 🙂

      • 5. maja 2011. u 13:28

        Pa slabo je ovde takvih omladinki. Svi su manje više u sportskom fazonu. 😉 Inače što se tiče muzičke scene… Ona skoro da i ne postoji… ali i ćorava koka ubode koje zrno 🙂

        • Alex
          5. maja 2011. u 14:51

          Pa to ti kažem… Iz mog vremena Pepel in Kri, Lačni Franc nešto kasnije, i naravno Laibach. Uvek su bili slabi u rock sceni Yu, premda su imali dobre muzičare.

  6. 5. maja 2011. u 00:28

    He,he, gde nađoše takve omladinke. Ja sam ti među poslednjim generacijama pionira, pa mogu da kažem da se i sećam ponečeg 🙂
    Nema šanse da tvoja ćerka nešto od toga ukapira, to je sasvim drugo vreme bilo.
    Als, važno je da te je „krenulo“ pisanje, sad očekujemo razradu teme 🙂

    • Alex
      5. maja 2011. u 08:21

      Pisanje me je „krenulo“, Breskvice, zahvaljujući tvom prolećnom poletu, koje je i mene ponelo… 🙂
      A često se sa setom zapitam, zašto neka sećanja čovek mora da ponese sa sobom u grob. Zašto ne može da ih ostavi svojoj deci kao što im ostavlja kuću ili auto. Neka sećanja su toliko lepa i toliko vredna da zaslužuju da budu ostavljena u amanet celom svetu.
      A opet možda je to i dobro, jer kad bi deca dobijala naša sećanja u nasleđe, onda ne bi bilo mesta za njihova sopstvena… 😕

      • 8. maja 2011. u 18:13

        Baš o tome je i knjiga o kojoj sam nedavno pisala. Baka prenosi svoja sećanja o Francuskoj svom unuku, koji se toliko uživljava u njih da gubi vezu sa realnošću… Možda je bolje da oni stvaraju sopstvena.

        • Alex
          8. maja 2011. u 22:02

          Vidiš, Breskvice, interesantno… nisam video taj tvoj blog, idem odmah da pogledam.

  7. hiljadarko
    5. maja 2011. u 11:59

    od pionirki moze covek srcku da dobije… 😉
    raznih sad teorija zavere ima ko je bio u stvari Joska

    • Alex
      5. maja 2011. u 12:22

      Ko god da je bio, nije mu bilo loše kao pionirskom vođi 😉
      Zamisli da ti par ovakvih omladinki donosi štafetu… 🙂

      (Sada će ove naše blogerke da pomisle, „baš su naši blogeri skroz „prsli“) 😆

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

