Početak > Sećanja > Nova vozačka

Nova vozačka


Kćerka mi je položila vozački ispit. Posle mnogo komplikacija, učenja i treme – uspela je da testove prođe iz drugog pokušaja, a vožnju iz prvog. Baš se radujem.

Juče je donela probnu vozačku dozvolu. To je nešto novo, po novom zakonu. Malo je razočarana jer ne sme da vozi bez neke „iskusne osobe“ u autu, kao i noću. Mora na auto da stavi oznaku „P“ jer je početnik. Ali dobro sve to će trajati godinu dana, a onda najzad će postati punopravni član vozačke družine.

Ja sam kasno polagao za vozačku dozvolu. Sećam se da su to bila teška vremena Miloševića, ratova, inflacije, „šetnje“ i štrajkova. Imao sam već troje dece i nikad mi na pamet nije palo da polažem vozački. Vozio sam biciklu, bio pasionirani biciklista, čas posla bih skoknuo do Fruške Gore, što je nekih 80 kilometara udaljeno. Ali… jednog dana mi moj tast pokloni svoj stari Vartburg. E, sad kad je auto tu, red je i da položim za vožnju.

Da bih uštedeo, prvo sam polagao za PSP (Poznavanje Saobraćajnih Propisa) jer na taj način nisam morao da kupim 40 časova, već 20. PSP sam položio iz prve, kao i testove za „B“. Vožnju sam vozio perfektno, ali ipak sam pao. Dobro, prvi put retko ko i položi.

Drugi put sam polagao vožnju baš na svetog Savu. Padao je krupan, lenji sneg i ulice su se belele od njega. Ja sam ujutru taksijem otišao do porodilišta i izveo moju suprugu sa bliznakinjama, došao kući, samo stavio korpu sa decom na sto i odmah odleteo da polažem. Instruktor nervozan; „pa gde si aman, tebe čekamo!“ Kažem žena – porodilište – bebe… brže, viče on. Vozio sam kao bez nogu. Em sneg, em uzbuđenje, em navrat-nanos… hteo sam samo da otaljam pa da idem kući da vidim decu.

Policajac kaže; „Aleksandre, nije to nešto baš najbolje“; ja i njemu žena – porodilište – deca; on se nasmeja „pa da se i ja pridružim slavlju – položili ste!“ I tako ja položih zahvaljujući mojim bliznakinjama.

Pošto sam već imao PSP dozvolu (danas mogu da je konvertujem u dozvolu za teranje traktora 🙂 ), pa B kategoriju, radom u Austriji izvadih međunarodnu dozvolu a u Libiji sam morao da polažem za njihovu vozačku dozvolu. Naime, Gadafi ne priznaje ništa međunarodno i što ne piše na arapskom.

Najsmešnije mi je bilo kod komisije, ja ni reč arapskog, oni ni reč srpskog… aj rukama… aj nogama.. gestkuliraj i „čestitamo“ dobili ste vozačku dozvolu Libije.

Tako eto od bicikliste ja postah stara vozačka kuka sa 4 vozačke dozvole.

Da li se vi sećate vašeg polaganja za vožnju? I to je jedno lepo sećanje, zar ne?

  1. 22. marta 2011. u 15:20

    Nemam dozvolu, cestitam tvojoj cerki!
    Imati auto je danas potreba a ne luksuz!
    Mogao bi ti neku petu dozvolu da nabacis a? 😀

  2. Alex
    22. marta 2011. u 17:31

    Ćuti Zelena, sad kad zajašem traktor, pa krenem u oranje, bešte kome je život mio 😀
    Pošto ja živim u ravnici, vidim narod se sve više okreće bicikli… auto je danas skupa zanimacija. 😕

  3. 22. marta 2011. u 18:44

    Pridruzujem se cestitkama,poljubi kcerku Alex.Moja kcerka je polozila vozacki 8.marta pa mi je to bio i svojevrstan poklon,veoma drag.Veoma je razocarana sto ne moze voziti bez nadzora…Raspitivali smo se kod policajaca,neki kazu da danju moze voziti sama…A ja sam polagala vozacki u osmom mesecu davne 1992 u novembru,bilo je ludo i nezaboravno…nekako komisija nije primetila da sam trudna i tek kad sam izasla iz kola izbecili su oci i plaseci se valjd da im se ne porodim pri sledecem pokusaju i ja sam polozila…iz treceg pokusaja… 🙂

    • Alex
      22. marta 2011. u 22:30

      Milina, mogu da zamislim pandura u autu kad te je video sa stomakom u 8 mesecu trudnoće 😀
      Znaći i ti si se izvukla na svoju malu bebu 😉 🙂

  4. 22. marta 2011. u 19:15

    Čestitam tvojoj ćerki, sa srećom bilo. 🙂 I ja imam probnu vozačku, samo što sam malo starija od nje, 😆 pa mogu da vozim bez nadzora. 😀 P nisam stavila na auto i neću, jer mi ga nisu dali u SUP-u. 🙄 Uostalom u saobraćaju vozači ne poštuju ni vozila auto-škole, tako da nema nikakve veze da li imaš P na autu ili ne, ne šljivi niko nikog.

    • Alex
      22. marta 2011. u 22:34

      Pa jeste… kako da stavimo to slovo „P“. Ne znam da li sami da pišemo, ili ima neko da se kupi 🙄
      Kćerka slabo vozi, a srećom u Borči je sve ravno i slab je promet, pa se navikava. 🙂

  5. 22. marta 2011. u 20:45

    Čestitamo tati čija ćerka sad ima dozvolu. 🙂
    Položila sam pre 2 godine (ta obuka i polaganje je za svakog avantura, bar po dosadašnjim pričama), ali nisam nešto ‘luda’ za vožnjom, kad god postoji mogućnost da neko drugi vozi rado prepuštam volan.

    • Alex
      22. marta 2011. u 22:36

      Hvala Šunjalice na čestitki, i tebi i svima ostalima. 🙂
      Otkriću ti jednu tajnu 😉 , kad uđeš u neke godine, u sećanju na protekla vremena sve postaje avantura, pa i takva jedna stvar kao što je polaganje vozačkog ispita 🙂

  6. 22. marta 2011. u 21:26

    Najteže je naučiti da se vozi sporo, reci to ćerki da uvek ima na umu. Nema potrebe nigde da žuri 😉

    • Alex
      22. marta 2011. u 22:38

      Da znaš da si u pravu, Exxx.
      I ja sam u početku vozio Vartburga „kao po jajima“, ali malo po malo, postadoh kao Fanđo. A onda opet jednog dana rekoh sebi; „a gde kojeg vraga pa žuriš“. Sada je sve opet na svome mestu.

  7. 22. marta 2011. u 21:52

    Baš je to lepa vest! 🙂 I lepa je tvoja priča 🙂 Ja nisam polagala, ne volim da vozim- znam da je to čudno, ali je tako. Ali zato uživam kad neko ume dobro da vozi i kla i motor 🙂

    • Alex
      22. marta 2011. u 22:40

      Tangolina, ne volim ni ja – zeznuo me tast kad mi je dao Vartburga. 😉 Zato sam i položio tek sa svojih 33 godine. I dan danas više volim da prošetam do pijace, ili odem biciklom do kuma, nego što palim auto. 🙂

  8. 23. marta 2011. u 07:26

    Mislim da više nećeš imati taj problem – sad će ćera da tera auto 😀

    • Alex
      23. marta 2011. u 09:38

      Sad će ćera,
      auto da tera.
      😆

  9. 23. marta 2011. u 12:31

    Čestitam tata, malko ćeš da skakućeš pretpostavljam, (baš kao i ja-sin mi je dobio probnu pre nedelju,dve) na suvozačkom mestu dok „uživaš“ u „direktorskoj vožnji“ i potvrdno klimaš glavom na njihovo : jel da si to čekala/o ceo život da te sin/ ćera vozi?
    Sve to ide u rok službe roditeljstva, opustićemo se tek kada steknu malo iskustva,u tom pogledeu je sa dozvolom slično kao i sa drugim stvarima 🙂

    • Alex
      23. marta 2011. u 14:37

      Perlice, znači iste muke mučimo 🙂

  10. 23. marta 2011. u 13:54

    da li neko mozda pouzdano zna za ovu probnu dozvolu mora biti nadzora i za punoletne ili …

    • Alex
      23. marta 2011. u 14:36

      Pa moja kćerka ima 22 godine, i potreban je nadzor. Mislim da je to odgovor 🙄 , a tekst pravila je na drugoj slici, (klik za uvećanje).

  11. 23. marta 2011. u 16:57

    Ma samo sam htela da proverim zvuci mi neverovatno da isto pravilo vazi i za punoletne i decu od 17 godina,u svakom slucaju sleduje mi da se vozim sa kcerkom,pozdrav i srecno… 🙂

  12. nenad77
    23. marta 2011. u 23:04

    Čestitam i neka je sa srećom. Godina će brzo proći.

    • Alex
      24. marta 2011. u 09:33

      I to je tačno… prođe život, a ne godina 😕 🙂

  13. 24. marta 2011. u 09:34

    Cestitam tvojoj cerki i bez zurbe, kao sto rec Exxx, to trebamo utuviti mladima u glavu 😀
    Citajuci tekst setih se svog polaganja pre dvadesetijednu godinu, bio je“ Jugo 45″, ako se ne varam i instruktro Zoran hihi, kako sam se tada samo radovala, ali bila sam i uplasena … 😀
    Hvala ti na ovom podsecanju
    poz

    • Alex
      24. marta 2011. u 16:26

      Sarah, nice to see you here 🙂
      Da, kad premotamo film u nazad, sve ispadne lepo sećanje 🙂

      • 27. marta 2011. u 00:09

        Hvala na dobrodoslici 😀

        • Alex
          28. marta 2011. u 09:04

          Pa taki smo mi s ovu stranu Dunava… sve fini neki 🙂

  14. 24. marta 2011. u 14:57

    E da… ja nisam imao mini suknju ni duge noge ni plavu kosu tako da sam položio iz petog. I to sva sreća da mi je pisalo da polažem iz šestog inače ne bi ni tada.

    Prvi put me je oborio zato što sam zgazio crtu na poligonu. OK

    Drugi put me je oborio zato što sam hteo da „udarim“ u kontejner koji je bio metar desno. Već manje OK.

    Treći put me je oborio zato što sam čitao knjigu na poligonu i nisam bio sa ostalim polagačima na „gomili“

    Četvrti put je rekao da sam malo prespor. Valjda zato što sam u gradu vozio 60!

    Peti put sam bio bolestan.

    Šesti put mi je čestitao!!!! A između prvog i drugog je prošlo skoro godinu dana (između nisam ve
    žbao), tako da ne znam kako sam onda bolje vozio nego drugi put!!!

    Moj instruktor je koristio moje časove da je obavljao „važna“ posla po gradu!

    Onda sam posle deset godina vožnje i milijarde kilometara pao polažući u zemlji Kauboja!
    I drugi put bi me devojka crne kože oborila da se nisam bunio!!! Pa onda kažu da se jednostavno polaže u USA. Nije jednosatavno ali je jeftino. Tri puta polaganje testova i tri puta vožnja + slikanje + kao lekarski + pošaljeti vozačku na kuću… košta s a m o dvanaes dolara (12!!!!!). I to sve možeš ili sisti dan ili dan za danom, bilo gde u Amerisci gde imaju mesta! I još ti lepo objasne gde idu te pare.

    I samo da znate koliko su kauboji jedan fin narod. INDIJANCI imaju to za džabe!!!!!!

    • Alex
      24. marta 2011. u 16:30

      Branko 😆 ja sam imao kratku suknju, duge (dlakave) noge i plavu kosu, kad sam prvi put polagao, pa nisam položio… drugi put sam došao takav kakav sam i prošao 🙂
      Vidiš to za Ameriku nisam znao… i u Libiji nije skupo isto. Oko 75 dolara za takse, plus overa u našoj ambasadi oko 25 dolara plus mito koje varira od 50 do 500 dolara, zavisi kakve si sreće. 😉

      • 25. marta 2011. u 11:01

        Ma jutros sam se uplašio da može ova moja opaska da se protumači kao da ti je ćerka položila zbog kratke suknje. Ali to mi nije bila ideja. Samo sam se osetio rezigniran kada je ova „moja“ saborka, pre cca dvadesetak godina, napravila krug oko poligona i položila! Svi ostali, koji smo polagali smo se samo gledali. Evo napisaću priču o tome pa se nadam da ću to jasnije opisati 🙂

        • Alex
          25. marta 2011. u 11:09

          Branko, 😀 ma razumemo se mi… nema problema nikakvog. A gde si ti video pravdu na svetu, tako i na poligonu… Šta da radiš. 🙂
          Uživaj u proleću… čitamo se 😉

  15. 25. marta 2011. u 09:17

    Cestitke za cerkinu vozacku!
    Dobro je to sa probnim periodom.
    Novopeceni vozaci imaju period prilagodavanja,sto izvjestanim apeluje na obzirnost.
    Mi to ovdje nemamo! Cim dobijes vozacku,pravac saobracajni haos i sticanje rutine. 😉 🙂

    • Alex
      25. marta 2011. u 10:15

      Hvala Afroditta… 🙂
      Pa tako je bilo do sada i kod nas, a od sada je ovako, probno na godinu dana. Ipak svest vozača se sporo menja, nadam se da će tu biti bolje 😕

  16. 25. marta 2011. u 21:02

    Čestitam ćeri i da te dobro provoza za probu 🙂
    He,he baš si imao dobar izgovor za polaganje, morao si da položiš 🙂
    Ja sam položila testove iz prvog, a vožnju iz trećeg puta. Prvi put pala na poligonu, drugi put mi iskočio pešak kod Dušanovačke pijace, a treći put se sažalili na mene 😉

    • Alex
      28. marta 2011. u 08:55

      Breskvice, hvala… vidiš kako sećanje na jedno obično polaganje, kroz neko vreme u sećanjima postaje avantura 🙂

  17. 25. marta 2011. u 22:52

    Sve čestitke ćeri!
    Sećam se svog polaganja jel mi je otac za osamnaesti rođendan poklonio 40 uplaćenih časova vožnje i kupio knjige. Došlo mi je bilo da ga zadavim! Bojala sam se vožnje strašno! Ipak, on je bio profesionalni vozač i ranije radio kao instruktor tako da se ja nisam ni pitala želim li to ili ne. Rekao je samo da čovek ne može biti kompletan ukoliko ne ume da vozi i da se nikada ne zna kada dozvola može zatrebati.
    Na svu sreću i test i vožnju položila sam iz prve i slobodno mogu reći da obožavam da vozim! Strah je nestao… a to što znam da vozim u više navrata ispalo je jako dobro.

    • Alex
      28. marta 2011. u 08:58

      Neno, vidiš kako je tvoj otac bio u pravu. Ja nisam voleo, i još uvek ne volim da vozim, ali eto opet vozio sam svašta i svugde… i sve je tačno, danas nisi kompletan ako nemaš vozačku, ne znaš engleski i ne umeš da uključiš kompjuter 🙂

  18. 26. marta 2011. u 01:18

    Alex pretpostavljam da je vozila u nekoj auto školi u Borči i ja sam i pravo da ti kažem čini mi se da i sada mogu tamo da se izgubim, ali znam sve moguće uličice, pa se nekako uvek snađem. 😆

    Nego da ti nešto kažem, a ti ne moraš da joj preneseš ako ti je sigurnije da se vozi s tobom. 😉 Vidim sada u komentarima da ima 22 godine, a to automatski znači da može da vozi samostalno bez nadzora. 😀

    Na punoletna lica se primenjuju odredbe propisane u st.2, 4, 5 i 7, to ti je onaj poslednji pasus u vozačkoj.

    Evo ti ovde ima šta koja odredba obavezuje vozača koji ima probnu dozvolu. http://www.ltablice.com/probna-vozacka-dozvola

    • Alex
      28. marta 2011. u 09:02

      Čarolijo, pragmatična kao i uvek 🙂
      Nije vozila u Borči već kod hale Pionir u 29. novembra. Naravno, preko veze je išla u školu (jer u Srbiji SVE mora preko veze), ne zato da bi položila, već da joj istruktor u toku časova ne bi podigao cenu školarine. To je glavna fora auto škola, navuku učenika da uplati po jednoj, nižoj ceni, a onda u toku školovanja dignu cenu pravdajući se cenom goriva, pa ti ni da odustaneš ni da nastaviš. I za to je potrebna veza u Srbiji, Čarolijo… da ti ne podignu cenu u toku školovanja.

  19. 26. marta 2011. u 23:42

    Carolijo,hvala ti puno za ovu informaciju,moja kcerka te puno pozdravlja… :-)a ti Alex vidi sta ces,ja predadoh kljuceve… 🙂

    • Alex
      28. marta 2011. u 09:03

      Nek je sa srećom Milina… i ja ću 🙂

  20. 27. marta 2011. u 22:26

    Čestitke ćerki na položenom vozačkom, a tebi želim što manje brige kada sedne za volan i puno strpljenja dok ona vozi! Sećam se sebe i polaganja, te 1974. godine. Imala sam 21 godinu. Položila iz cuga i test i vožnju, mada, su svi moji bili sigurni da neću, jer nisam imala nikakvu želju za vožnjom jer sam uvek povraćala kada su me drugi vozali. Tata me je jedva ubedio i eto, od nas 4, 5, koje smo polagale (sestra, 2 komšinice i njihova rodjaka), jedino sam ja „otresla“ sve, odjednom. Vozim i dan danas, samo što nemam svoja kola, već ih posudim, kada mi baš, baš, jako trebaju.
    Sećam se takodje, kada je moja mladja ćerka položila i želela da me provoza po gradu. Bila sam šokirana, jer je instruktor nikada nije naučio kako se startuju kola, pa sam morala ja da je učim. Zatim, rastojanje od ivičnjaka je bilo ubistveno. Mislila sam da ćemo pokositi sve kontejnere i ostati bez prednjeg desnog i zadnjeg desnog točka. Morala sam i da šizim, jer, nisam mogla da verujem da, sa takvim neznanjem, dete položi vozački. No, vežbala je, vozila i popravila se. Sada vozi, po nekad, momkov auto.
    Starija je bila slična u početku, mada je sada pravi „Fandjo“. Odlično vozi, pametno, snalažljiva je i živi u Beogradu. Tamo se navikla na razne“bezobrazluke“, brzinu, snalažljivost, eskivažu isl. 🙂

    • Alex
      28. marta 2011. u 09:10

      Ha, ha, Dudo… ja bih bio užasni instruktor… pokazivao sam svojoj supruzi na nekom zemljanom putu… toliko sam histerisao da smo odustali i ona i ja… nemam ja živaca za istruktora. Nasmeja me kako opisuješ dogodovštine sa svojom mlađom. 😀

  21. 30. marta 2011. u 02:58

    E pa baš mi je drago ako sam pomogla. Sa srećom bila vožnja svima nama. 😀

  22. 29. aprila 2011. u 19:29

    Gde si Alex, jesi li dobro? Fališ nam ovde, znaš li?
    Samo da te pozdravim, nadam se da si zauzet i da je sve ok.

    • Alex
      30. aprila 2011. u 10:03

      Breskvice 🙂 evo tražim se okolo, ali niko da se pronađem… 😉
      Jesam zauzet, u pravu si, ali mislim da je sve to samo neki izgovor, nešto sam se se ulenjio za pisanje. A spremio sam gomilu tekstova, samo da pokuljaju iz mene…
      Pozdrav – veliki…

      • 30. aprila 2011. u 10:39

        ALEEEX, drago mi je da si se javio!
        Verujem ti da si se ulenjio i sama sam u poslednje vreme lenčuga, mada ja imam momente poleta 🙂
        Radujem se tvom povratku, uživaj i skupljaj inspiraciju. Veliki pozdrav!

  1. 11. decembra 2011. u 01:50

Ostavite odgovor

