Početak > Život > Hvala ti živote…

Hvala ti živote…


Dočekasmo i tu 2011 godinu. Toliko kuknjave i uzdaha, loših prognoza i pesimizma, sam se naslušao poslednjih dana, kao da dočekujemo vod za streljanje, da sam se i ja prosto uplašio – zaboga, kakav će to monstrum stići posle ponoći. I pored užasno očajnog programa na svim televizijama, i pored smrknutih prolaznika na ulici, i pored usiljenih čestitki političara… mislim da će ova nova 2011 biti prekretna za mene i moju porodicu.

Zašto?

Zato što sam ja tako odlučio!

Dosta mi je više samosažaljevanja… puzanja pred nikogovićima… zapomaganjem za poslom i „platom“ od 200 evra… A, neću više tako… pun sam energije i volje i zabole me kakva će biti 2011-ta, ja znam da ću ja biti bolji. I prema meni, i prema mojoj deci, i prema mojoj ženi, i prema svima ostalima ljudima dobre volje…

Odlučio sam i tako će biti… a kome se uzdiše i kuka… neka mu… ne branim.

Kad padnem u depresiju, i kad mislim da nema svetla na kraju tunela, volim da poslušam madam Mercedes Sosu i njenu interpretaciju pesme „Gracias a la Vida“. Pošto ja eto, malo razumem Engleski, pokušaću da prevedem ove izuzetne reči ove izuzetne pesme.

Mercedes Sosa – Hvala životu (reči Violeta Parra)

Hvala životu koji mi je dao toliko mnogo,
Koji mi je dao dve zrake svetlosti, kada su se otvorile,
Da mogu perfektno razaznati crno od belog
I na nebu izned, njegove zvezde posute;
I jednu od mnoštva
Koju sam zavoleo

Hvala životu, koji mi je dao toliko mnogo,
Dao mi je sluh da, u svoj svojoj širini,
beležim – noć i dan – cvrčke i kanarince,
čekiče i turbine i cigle i oluje,
I nežan glas moje voljene.

Hvala životu, koji mi je dao toliko mnogo,
Dao mi je glas i azbuku,
Sa njima i reči kojima mislim i izjavljujem:
„Majko“, „Prijatelju“, „Brate“ i svetlo sjajno.
Put duše kojim dolazi ljubav.

Hvala životu, koji mi je dao toliko mnogo,
Koji mi je dao mogućnost da radim na svojim umornim nogama,
Sa njima sam prešao gradove i močvare,
doline i pustinje, planine i polja.
I tvoju kuću, tvoju ulicu i tvoje dvorište.

Hvala životu, koji mi je dao toliko mnogo,
Koji mi je dao srce, koje je uzrok mnogih drhtavica,
kada vidim plod ljudskog uma,
kada vidim dobro odvojeno daleko od zlog,
kada vidim sjaj u tvojim očima…

Hvala životu, koji mi je dao toliko mnogo,
Koji mi je dao smeh i čežnju,
pomoću kojih razaznajem sreću od bola –
dve materije od kojih su moje pesme satkane,
i tvoju pesmu, takođe, koja je ista ova pesma,
I svačiju pesmu, koja je moja lična pesma.

Hvala životu,
Hvala životu,
Hvala životu,
Hvala životu,

– – –


– – –

Mercedes Sosa – Thanks to life (written by Violeta Parra)

Thanks to life, which has given me so much.
It gave me two beams of light, that when opened,
Can perfectly distinguish black from white
And in the sky above, her starry backdrop,
And from within the multitude
The one that I love.

Thanks to life, which has given me so much.
It gave me an ear that, in all of its width
Records— night and day—crickets and canaries,
Hammers and turbines and bricks and storms,
And the tender voice of my beloved.

Thanks to life, which has given me so much.
It gave me sound and the alphabet.
With them the words that I think and declare:
„Mother,“ „Friend,“ „Brother“ and the light shining.
The route of the soul from which comes love.

Thanks to life, which has given me so much.
It gave me the ability to walk with my tired feet.
With them I have traversed cities and puddles
Valleys and deserts, mountains and plains.
And your house, your street and your patio.

Thanks to life, which has given me so much.
It gave me a heart, that causes my frame to shudder,
When I see the fruit of the human brain,
When I see good so far from bad,
When I see within the clarity of your eyes…

Thanks to life, which has given me so much.
It gave me laughter and it gave me longing.
With them I distinguish happiness and pain—
The two materials from which my songs are formed,
And your song, as well, which is the same song.
And everyone’s song, which is my very song.

Thanks to life
Thanks to life
Thanks to life
Thanks to life

  1. 1. januara 2011. u 15:55

    E, toooooo, druže, za inat depresivcima i nevernicima u bolje sutra! Ne daj se i da znaš, takvo razmišljanje će ti sigurno pomoći i tačka! Hvala ti na ovoj predivnoj, pesmi, odi životu! 🙂

    • Alex
      1. januara 2011. u 18:11

      Yes, Dudo, moram tako… i hoću tako… jer drugačije ne ide. 😉
      To ne znači da neću pisati o lošim stvarima, ali to znači da neći živeti sa lošim stvarima. Družimo se od danas samo sa pozitivcima, a na fataliste pokušavamo da utičemo da postanu pozitivni, zar ne generacijo 🙂

    • Alex
      1. januara 2011. u 18:14

      Ovo sam pisao i prevodio u 5 ujutru… mož misliti 😉

  2. 1. januara 2011. u 19:02

    Bravo Alex,moracu da smislim slicnu taktiku,dosta je bilo….Srecno…

    • Alex
      1. januara 2011. u 21:48

      Heh, Milina, recept je jednostavan… samo se zainati, veruj da uvek može biti gore i nikad se ne zadovolji postignutim ciljem… uspeva 😉

  3. 1. januara 2011. u 19:27

    Drago mi je da te je podigao taj talas optimizma i lepog raspoloženja!! Tako i treba, biće bolje sigurno. Ima mnogo toga u autosugestiji, samo tako nastavi

    • Alex
      1. januara 2011. u 21:52

      Breskvice, iskreno, doček je bio očajan a prognoze za 2011 su jako sumorne… ali ja sam inadžija i tvrdoglavac, pa me taj „talas“ zahvatio jer sam video cilj najzad, i video gde nije valjalo i želim da to promenim. Govorim o mojoj porodici i okolini.
      A i Mercedes Sosa, koja je nažalost umrla prošle godine, zaista peva o smislu našeg života… 🙂

  4. 1. januara 2011. u 22:04

    Tako je generacijo. Možemo i moramo još da povučemo, nema druge. I želimo, što je još važnije. MORA da bude bolje i šlus!
    Eto, Sosa je sirota, verovatno ovu pesmu pisala u bolesti.
    Nećemo ni da gledamo loše stvari, samo u lepotu, prirodu, decu i mislićemo samo o tome da nam bude mnogo bolje! 🙂

    • Alex
      2. januara 2011. u 10:12

      Dudo dobro se razumemo… samo napred direktorice, i da ti svi planovi urode plodom 😉

  5. 2. januara 2011. u 02:53

    Odlican stav i misli, svidja mi se i nemam sta da dodam! Evo ti nesto lepo;

    °.˛*.˛.°★。˛°.*★* SREĆNA*★* *˛.
    ˛ °_██_*。*./ ♥ \ .˛* .˛.*.★* NOVA GODINA *★ 。*
    ˛. (´• ̮•)*˛°*/.♫.♫\*˛.* ˛_Π_____. * ♥SVIMA♥ ˛*
    .°( . • . ) ˛°./• ‘♫ ‘ •\.˛*./______/~\*. ˛*.。˛* ˛. *。
    *(…’•’.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬╬*˚ .˛

    • Alex
      2. januara 2011. u 10:15

      Zelena, ti i ja se nikada nismo uživo sreli, ali ti si moja prva blog-drugarica i do sada se družimo bolje nego da se srećemo na kafici svakog dana. Zato mi je još draža tvoja čestitka, a i ove sličice… sjajno… jel sama to praviš… zaista je mnogo lepo 🙂

      • 2. januara 2011. u 12:51

        Ma jok, marisem ih sama Alex 😀
        Vala da znas, bas se lepo druzimo i nadam se da cemo nastaviti!

  6. 2. januara 2011. u 09:45

    Alex,
    Navratila sam da cestitam tebi i vojoj porodici Novu Godinu, ali ti sada cestitam i na optimistickom stavu i pozitivnoj energiji koju si uneo svojim postom!
    Ni malo ne sumnjam da ces s takvim stavom biti u stanju da osmislis sve nastupajuce dane u novoj godini.

    • Alex
      2. januara 2011. u 10:19

      Sofija, ti si kod mene uvek rado viđen gost i hvala ti na lepim rečima. U Novoj Godini želim ti sve najlepše, ali kao što rekoh, dok čovek sam sebi to prvo ne poželi, nema ništa od toga. Eto zato meni želim još puno lepih tekstova i Vaskrslih Svesaka da pročitam na tvom blogu. 🙂
      Pozdrav iz zaleđenog Beograda toplom Melburnu. 😀

  7. 2. januara 2011. u 11:06

    Bravo, Alex 🙂 🙂 🙂 . To je sjajna odluka i ja ti. eto, zelim da potraje najmanje tih 365 dana u 2011 (onda ce spontano i duze) i da donese sve zeljene rezultate 🙂 .

    • Alex
      2. januara 2011. u 12:37

      Baklavice… uzeo sam tok života u svoje ruke… da li će biti dobro ne znam, ali ću barem ja da utičem na njega, a ne neki drugi 🙂
      Neka je i tebi veselo i da se i dalje družimo kao i do sada. 😀

  8. 2. januara 2011. u 19:15

    Alex,drugaru moj,ovo je divno,optimisticno,puno nade i odluke za cvrstim zivotnim korakom. Zelim ti puno svijetlosti ,da se otvore vidici,da primjetis sve znakove pored puta i da nikada ne izgubis vjeru novog i ljepseg svitanja. 🙂

    • Alex
      2. januara 2011. u 21:56

      Afroditta, uvek mi je drago da svratis na moje stranice, pa eto odlicnog primera da optimizam vec deluje… 🙂
      Hvala na lepim zeljama, zivot ide a mi barem mozemo da ga pratimo smeskom 😀

  9. veshtichanstvena
    3. januara 2011. u 10:24

    Dragi Aleks,
    Odusevljena sam tvojom odlukom, i saljem ti mnogo belih leptira punih dobre energije ********
    Srecu ti zelim u svakom narednom danu i pozdravljam te
    Veca ********

    • Alex
      3. januara 2011. u 10:52

      Draga Veco, vidiš kako pozitivna energija već deluje… 🙂 Oko ovog teksta su se okupile sve blog-dame da mi čestitaju Novu Godinu i sretan početak iste. (Neko može biti ljubomoran 😆 ), ali dame su po prirodi pozitivnije od nas muškaraca 🙂 .
      Veselo i tebi, znam da nam to okolina neće dozvoliti, ali tu radost tražimo u nama samima, zar ne? 😉

  10. 3. januara 2011. u 14:49

    Hvala Alex na ovom optimizmu koji si preneo i na mene. Odlučila sam i ja, ne mogu više, malo, malo, pa da se bedačim. Dosta je bilo. Život i onako prolazi, e pa kad je tako ima da prolazi kako mi hoćemo. Želim tebi i tvojoj porodici sve najbolje. 🙂

    Pesma je predivna. 😉

    • Alex
      3. januara 2011. u 15:25

      Tako je Čarolijo, dosta je bilo. Stalno rob nekome, samo na sebe ne mislim. Mislim da me ti dobro razumeš, majko 4-tvoro dece. 🙂
      Moj optimizam može biti bolan za nekoga, ko je navikao da sve dobije na tacnu, ali promene će biti dobre za sve… verujem… i znam.
      Pozdrav i tebi i tvojoj familiji i da se opet sretnemo dogodine i sumiramo šta smo učinili 😉

  11. 3. januara 2011. u 15:55

    Hvala ti druže na podršci. Sa osmehom u nove radne pobede! (koja komunjarska izreka, al neka, važno je da pali) 😉 🙂

    • Alex
      3. januara 2011. u 18:19

      Tacno 😉 🙂

  12. 3. januara 2011. u 20:31

    Alex, optimizam vrca iz tebe a i prenosiš ga bogami onako, zračno! 🙂 I sve najbolje u gorepomenutoj godini! 😉

    • Alex
      3. januara 2011. u 22:06

      Školjkice, vrca, vrca, nego šta 😆
      Hvala na željama i naravno, i ja tebi želim da ti se sve obistini što lepo pomisliš 🙂

  13. 6. januara 2011. u 20:23

    E vala i to što kažeš…

    • Alex
      6. januara 2011. u 21:29

      Pa, eto… 🙂

  14. 9. januara 2011. u 13:13

    Bravo za takvu odluku. Siguran sam da će ti to doneti mnogo više od svih para na ovom svetu.

    • Alex
      9. januara 2011. u 19:15

      Autosugestija… 😉
      Nadam se da ce biti tako, Arci… ali zaista je vreme da se zivot okrene za 180 stepeni… 🙂

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

