Ceđenje Bresaka


Koliko su ljudi spremni da idu daleko radi svoje male, sitne koristi?

Naravno, sa ovim se svakodnevno susrećemo u životu, ali u jednom virtuelnom svetu, kakav je Internet, prosto smo nenaviknuti da primetimo da nam neko nameće svoje mišljenje, ili „tera vodu na svoju vodenicu“. Osim velikih novčanih i poslovnih prevara, raznih seksualnih i pedofilskih monstruma, češće se susrećemo sa sitnim dušama koje nam samo oduzimaju vreme i nerve.

Tako je jedna naša blog-prijateljica, pre nekog vremena, bila prosto „napadnuta“ zbog svog teksta koji je napisala. Inače tekst je bio fantastičan, u duhu prijateljstva i poštovanja prema posetiocima njenog bloga. Blogerka nije trošila vremena i truda da napravi mali profil svih svojih prijatelja i da ih prokomentariše očima kakvim ih ona vidi, iako ih u stvarnom životu nikada nije upoznala. Mnoge oslovljava samo po nadimku, što je nije sprečilo da ih tretira kao svoje stare poznanike.

I kao što su svi koji su prokomentarisali takav test bili oduševljeni, tako su se uskoro pojavile „šićarđije“ koji bi da štrpnu malo popularnosti i pretoče je u svoju korist.

Vrlo kulturnim rečnikom neki tip, koji se predstavio „u prolazu“ je upozorio blogerku na autorska prava slika koje su preuzete sa Interneta. Slike nisu njegove, ali sajt na koji upućuje blogerku, jeste.

Draga ……………………,
Da ne kvarim žurku, al samo da te podsetim na CC licence.
Ukoliko fotografije na tvom blogu nisu tvojih ruku delo, a reklo bi se da nisu, ili ih ukloni, ili proveri da li kršis autorska prava.

Ko se upeca i pogleda ta „autorska prava“, vidi da je dozvoljeno distribuirati slike na svom sajtu ili blogu, ali samo ako nisu u komercijalne svrhe. Pa u čemu je onda štos? Štos je da tip na ovaj način povećava posetu svom sajtu, natera ljude da pročitaju i eventualno zarade neki dolar na Google AdSense. Sitna duša, koja ničemu ne doprinosi već samo oduzima vreme. Što bi rekli, pravi „Energo Vampir„.

Ali ako ovaj primitivac nema šlifa, postoje ljudi koji imaju i te kako šlifa, još smo im i zahvalni što nam oduzimaju vreme  i koriste našu posećenost.

Evo još jednog primera čoveka, koji je „stručnjak“ za blogove, koji uspostavlja norme pisanja, i čije mišljenje bi trebalo da bude relevantno za naše pisanje. Čak je i knjigu izdao, a koju je naravno moguće skinuti sa njegove stranice. Samo treba posetiti njegove stranice …

Ovaj „stručnjak“ je koristio pingovanje, tj napisao je komentar na svojim stranicama, znajući da će se on pojaviti i na dobro posećenom blogu naše drugarice. Perfidno zar ne.

Ako mislite da je ovde kraj. Nije. Učenik često prevaziđe učitelja, pa nam se pojavilo još nekoliko osoba koje pingovanje koriste na veliko. Možda ste već bili u prilici da upoznate šarmantnu, veselu, lepršavu, stilsku figuru koja traje u epizodama u određenom vremenskom periodu, perfidne serije dovlačenja tuđih posetilaca na beskorisne tekstove svoga sajta. I posle se još pitamo zašto mnogi blogeri sa vrednim tekstovima napušta i briše svoje stranice.

Neko će se naljutiti na ovaj tekst? Pa šta! Može da me pinguje na svoj sajt.

  1. 28. marta 2010. u 09:21

    Ha,ha Als, ti si blesav!!!
    Ne mogu da verujem šta si napisao!!! Ispadam ja neka važna faca u ovom blog svetu koju bi svi malko da stisnu 🙂 🙂
    Šalu na stranu, onaj sa autorskim pravima jeste pravi „energo vampir“ izbrisaću mu taj njegov link da ga ne gledam više.
    Mislim da je taj profesor slučajno pomenuo šta mu se dopalo i da on nema nikakve loše namere, jer čovek piše za studente, pa mu nije bitna posećenost ili kao nama druženje.
    I ne smetaju mi pingovi ukoliko nisu bezobrazni kao kod „dobronamernog energo vampira“ !
    I da ponovim da mi je žao kvalitetnih tekstova koji su izbrisani.

    • als011
      28. marta 2010. u 11:47

      Breskvice, ti si postala simbol pokreta otpora i borbe protiv nepravde u blogosferi 😆
      Šalim se, ali nije u pitanju tvoj blog, da je to stiglo na bilo čiji blog, isto bih reagovao. Premda ti nisi „pingovala“, uradila si sve sa stilom. 🙂
      Meni pingovanje drugih ljudi ne smeta, ali mi smeta što kad recimo svi mi pišemo svojim jedinstvenim stilovima i jedinstvenim jezikom, odmah se pojave „visokoumni“ koji nam daju savete kako da pišemo, kako da komentarišemo, kako da se ponašamo…
      Ne znam o čemu se radi, ali Vecin blog se kod mene otvara bez problema, ali sa tvog sajta neće. 😕

      • 28. marta 2010. u 18:57

        Als,evo ti puška da jednom dignemo bunu bar virtuelno, pa ko prezivi 🙂
        Ma otvara se Vecin blog i kod mene, ali je izbrisala sve postove sem poslednja dva! Nisi imao prilike da čitaš, njeni tekstovi su bili fantastični…
        A to za „pingovanje“ ja to ne znam da uradim 😳
        A ne znam ni šta će mi 🙂

        • als011
          28. marta 2010. u 19:17

          U pravu si za Vecu. Nadam se da je prolazno i da će se vratiti 😦

  2. 28. marta 2010. u 11:46

    Ne znam šta bih ti rekla. Ovde, mislim na blogove, može se svašta napisati. Pravo da ti kažem, prošaram, pročitam, iskomentarišem one koje stalno pratim, mada, sam neke i „obrisala“ iz svoje glave, zato što nisam naišla na dobrodošlicu ili mi se nisu dopadali njihovi odgovori na moje komentare.

    Pa, imaš pravo da budeš povredjen tudjim bezobrazlukom. Nisam ni ja bolja, ali, jednostavno, ne komentarišem baš sve.

    Breskvicu je načepio energo-vampir, da bi sebe izreklamirao. Svašta, mada, kako bi neko i došao do njega da se ne ubaštra kod nekog drugog! Jadničak! 🙂

    • als011
      28. marta 2010. u 12:13

      Dudo, moram priznati da mi je ta priča o Energo Vampirima u početku bila strana, ali kako sam malo više razmislio o tome, vidim da ima neku svoju logiku.
      Ma ko ih šiša, neka se šlepuju kad nisu u stanju da sami smisle lepe tekstove i imaju kompleks da se otvore prema drugima. 🙂 Idemo dalje…

  3. 28. marta 2010. u 12:37

    Šte se bre pinguješ :mrgreen:
    Što se tiče autorskog prava treba povesti računa o tome jer nije nimalo prijatno niti bezizleno ako se neko optuži za zloupotrebu autorskog prava naročito ako ima blog sa sopstvenim domenom i hostingom jer na taj način može i krivično da se goni. Mi koji koristimo WP i blogujemo pod nekim pseudonimom nismo baš toliko ugroženi.
    Sa druge strane, odakle da ubacujem slike na svoj blog ako ne sa neta ? Pa valjda internet zato i postoji.

    • als011
      28. marta 2010. u 13:48

      Ma ping nije tako strašan 🙂 Vidiš kako je Breskvica sve nas smetila u jedan blog bez i jednog pinga. (uh, kakva rečenica :mrgreen: ).
      Pa normalno je da ako nešto postavimo na Internet da to postaje javno vlasništvo. Ko baš drži do autorskih prava neka stavi vodeni žig, zaštitu, parcijalni load i slično. Nemoj da nas zamaraju sa svojim strahovima i kompleksima. 😡

  4. 28. marta 2010. u 12:42

    Nisam to ni videla :sacuvajmeboze:
    Nista ti ja to ne razumem, skidam slike s neta, oklen cu jebote? 😯
    Ko ih stiti, turi ispod svoje ime i to je to…secam se drncha i pisanija o pi`tijama i isto takvog komenatara sto je turio sliku pi`tija sa bloga na kome se pise o klopi, od tada ta blogerka stavlja potpis na svoje slike i resen problem.
    Pa da…bas sam pametna zar ne:zamahkosom:

    • als011
      28. marta 2010. u 13:53

      Vidiš Zelena kako je lako rešiti problem, koji, po mom mišljenju, ni ne postoji, ali određeni vole da se o njima piše i da se naglaba kao da su učinili nešto korisno. To je kao rasprava čija ameba je bila starija Srpska, Hrvatska, Bosanska, Slovenačka ili neka deseta.
      Evo ja sam slikao i postavljao slike na Net, koristite ih slobodno, ne branim. One koje ne dam, ni ne postavljam. :zamahglavomjernemamkosu: 🙂

  5. 28. marta 2010. u 12:43

    A to se igra ping-pong negde a mene niko ne zove, ccc 😆

    • als011
      28. marta 2010. u 13:54

      A di si bija kad je grmilo, kad je sivalo… 🙂

  6. 29. marta 2010. u 11:36

    E, te obožavam što UVEK DELE SAVETE KAKO TREBA TI DA URADIŠ, jer on baš tačno znba. Ma ko bre danas TAČNO zna šta treba? Sa mo se zna da ćemo umreti jednog dana i to je jedina istina!
    Sve ostalo je sranje. A to ping-pong, ma briga me. Neka me pinguje ko god hoće samo da NE BOLI!

    Ja neću mahati glavom ni kosom, jer me rastura ista, već ću podići cvikere dvaput u znak pozdrava drugarima sa bloga! Živeli vi meni svi po još sto godina, pa posle nek pandrknjava ko hoće! 😉

    • als011
      30. marta 2010. u 04:57

      Uh Dudo, pa to Kako da… štivo niče na sve strane kao pečurke posle kiše. Svi su naknadno pametni.Treba iznositi svoja iskustva, pa pametan će izvući neki nauk.
      I ja kažem, (vidi se da smo deca istog vremena 🙂 ), u životu se jedino mora – umreti. A do tada, živela ti nama Dudo 🙂

  7. 30. marta 2010. u 19:12

    Ama ima pacenika koliko volis. Meni lako, ja i onako ne umem da turam slike. Ko bre s tim da se zamajava?

    • als011
      30. marta 2010. u 21:04

      A, pa, Elektra, onda moraš pod hitno da naučiš da turaš slike na blog. Kako misliš da razni „savetnici“ funkcionišu ako ih mi „sabotiramo“ 🙂 .

  8. electrasdreams
    2. aprila 2010. u 13:59

    Jes’vala, zabrinuh se.

    • als011
      2. aprila 2010. u 14:21

      Elektra 😆 , a izgleda da je ovo nekog ipak zabrinulo jer, koliko vidim neko je hakovao moju IP adresu. Jbg.

  9. 2. aprila 2010. u 23:33

    Als, objasni mi, pliz, šta to znači „hakovao moju IP adresu“. Ja sam stvarno duduk za te stvari i ne znam kako se to radi i koje je su konsekvence! 😕

    • als011
      3. aprila 2010. u 15:04

      Ma bez veze. Hakovati znači da neko neovlašćeno koristi moj proil. Promenio sam lozinku, nadam se da će sve biti OK.

  10. 2. aprila 2010. u 23:39

    Als, ni ja ne razumem! Šta ti je uradio???

    • als011
      3. aprila 2010. u 15:06

      Breskvice, ma ništa strašno. Nestašna dečica 🙂

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

