Početak > Putovanja > Romantika na šinama

Romantika na šinama


Da li se sećate parne lokomotive?

Ko ima toliko godina kao i ja taj se sigurno seća drvenih klupa, kloparanja točkova, pištanje sirene, paru iz ispusnih ventila i dim iz dimnjaka lokomotiva. Mlađi se verovatno ne sećaju. Naše prige nisu brze, kao Ruske, Francuske ili Japanske, ali mi imamo voz koji ima dušu.

Već nekoliko godina za redom sa svojom suprugom, decom ili prijateljima koristim servis naše željeznice pod nazivom Turistički Voz Romantika. Poslednji put smo išli na dane jabuke u Belu Crkvu. Pre toga dva puta u Sremske Karlovce, pa u Vršac, pa Palić…

Preporučujem mojoj generaciji da se podseti, a mladima da se upoznaju. Evo i nekoliko slika sa putovanja u Belu Crkvu.

Metalni amblem na lokomotivi voza

– – –

Ja poziram ispred parne lokomotive.

– – –

Moja supruga pored vagona

– – –

Kompozicija u Vršcu

– – –

Untrašnjost III klase, moje omiljene.

– – –

Slike na zidovima prikazuju istoriju naše željeznice

– – –

Kao i starinske tablice da opomenu neoprezne.

– – –

U Beloj Crkvi nisu bile samo jabuke na sajmu.

– – –

Lokalna crkva...

– – –

... i kapela.

– – –

  1. 4. marta 2010. u 12:57

    Ja se sećam, naravno. Najviše na svetu volim da putujem vozom. Možeš kao čovek i da ustaneš, da se prošetaš, a ako si u spavaćim kolima i da prespavaš put. Žao mi je što su nam vozovi u strašno lošem stanju. Inače, baš vam je bilo super i odlična ideja za Romantiku! 🙂

    • als011
      4. marta 2010. u 13:40

      Ma Dudo ne samo što su vozovi u lošem stanju već je Država zdušno to pomogla. Sećam se mog detinjstva kad su vozovi išli u sve krajeve naše države i u skoro svakom selu je bila pruga. Recimo šinobus je išao od Rume do Vrdnika. Sve su sedamdesetih porušili i ostalo je samo nekoliko glavnih pružnih magistrala. :mrgreen:
      Što se tiče Romantike, svaka čast onome ko je osmislio. 💡
      A eto i tebi ideje za put sa tvojim nepoznatim obožavaocem do Subotice. 🙂

  2. 4. marta 2010. u 23:04

    Toliko toga me veze za prugu,posebno uskotracnu !
    Vi ste se otisnuli na romanticno putovaje !
    Odlicna ideja ! 🙂

    • als011
      5. marta 2010. u 09:30

      🙂 Ta uskotračna se kod nas zvala „ćira“ i ja je se vrlo dobro sećam 🙂
      Inače naša železnica je u potpunom raspadu, ali odeljak kojem pripada i voz Romantika izgleda da vodi neki vrlo sposoban čovek i to je jedina svetla tačka u SrŽ.
      ps kod nas opet pade sneg a taman sam se obradovao da ide proleće 😦

  3. 5. marta 2010. u 15:00

    Ja sam jedan od onih ,,pas koji je voleo vozove,,
    Ali vozovi iz tog doba kada sam ja bio mali su nestali.
    Dobro se prisećam parne mašine, ali ne i drvenih klupa.
    I sada čuvam električni voz koji je preživeo godine i godine i još uvek je u funkciji.
    Lepo je prisetiti se dobrih starih vremena!
    Danas me kad putujem na zapad Srbije nekako ,,mami,, ona šarganska osmica, ali nisam se njom još uvek vozio, a jako bih voleo 🙂

    • als011
      6. marta 2010. u 13:25

      Vladice, i mene sećanja vezuju za kloparanje točkova, obavezno zatvaranje prozora kad uđemo u tunel (zbog dima) i let varnica u mrkloj noći. Lepo je opet proputovati starom parnjačom, naročito kad su deca uz tebe i ne znaju šta je to parna lokomotiva i slušaju tvoje priče o davnim vremenima. 🙂
      Šarganska osmica – nisam ni ja putovao, ali imam u planu. 😉

      • 7. marta 2010. u 13:49

        Definitivno treba napraviti jedan krug šarganskom 😉
        To je jedina parnjača u našim krajevima!

        • als011
          7. marta 2010. u 16:00

          Ne znam da li je jedina. Mislim da nije. Uostalom je li pruga Šarganske osmice uskog koloseka? Nisam siguran. Moram da proverim na net-u.

        • als011
          10. marta 2010. u 17:15

          Evo jedne vesti sa net-a;
          „Obnavljanjem deonice pruge između Šargan Vitasa i Kremana, u dužini od 5,2 kliometara, Grad Užice, u saradnji sa „Železnicama Srbije“, ulazi u realizaciju ambicioznog četvorogdišnsjeg projekta da se prugom uskog koloseka, popularnom „Šarganskom osmicom“ ponovo poveže sa Mokrom Gorom i Višegradom, izjavio je gradonačelnik Jovan Marković. „

  4. 5. marta 2010. u 23:56

    Romantično 🙂
    Nisam se vozila „Romantikom“ ali planiram uskoro 🙂
    Karlovce obožavam!!!

    • als011
      6. marta 2010. u 13:33

      Breskvice, učini to obavezno. Za 600 dinara (koliko je bila karta za III klasu) se ne dobija samo povratna karta do Karlovaca, već i organizovan obilazak grada sa profesionalnim vodičem, obilazak Brankovog groba i postoji mogućnost da doplatite za zajednički ručak. U povratku postoji kontakt sa lokalnim proizvođačima vina, sira i voća, tako da povratak sa suvenirima „is the must“. 🙂

  5. 6. marta 2010. u 00:22

    Bozeeee otkad ovo nisam videla, a vozila sam se zadnji put…hm…neki sverc 90-tih za Suboticu… Odlicna ideja! 🙂

    • als011
      6. marta 2010. u 13:42

      Mene je „navukao“ na Romantiku jedan moj prijatelj, koji je nažalost danas pokojni. Hvala mu na tome. Btw, „navukao“ me je i na Beer Fest. 🙂

  6. 6. marta 2010. u 15:44

    Ovogodisnji Beer Fest sam preskocila jer moj Van Gogh nije svirao, a i nesto mi se ne svidja na Uscu, ali ako ove godine bude Van Goghic, idem opet 😀
    E neka te je ‘navukao’ na sve ove lepe stvari 🙂

    • als011
      6. marta 2010. u 18:45

      I meni se više sviđalo na Kalemegdanu. Interesantno da ja uopšte ne pijem pivo, ali jednu kriglu jednom godišnje – pa toliko mogu. 🙂

  7. 6. marta 2010. u 15:45

    Btw, pivo ne volim i ne pijem, ali jednom godisnje se mora 😀

  8. 6. marta 2010. u 17:42

    Iako sam bila u Karlovcima vise puta nikad se nisam penjala do Brankovog groba 🙂
    Rekoh da ne volem brda 🙂
    Al zanimljivo mi to sa vinima i vocem. Hvala na informacijama 🙂

    • als011
      6. marta 2010. u 18:49

      Nije ništa strašno, ima put sve do vrha, a nije baš ni visoko. Pa Fruška Gora je to, ne Mont Everest. 🙂

      • 10. marta 2010. u 19:02

        Ha, ha znaš kako kaže Balašević „za nas iz ravnice visoka je i druga prečka na merdevinama“ 🙂
        Bila sam kad je bilo neko blato, pa nisam htela da se blatnjavim 🙂
        Ali planiram da svratim, ne znam samo kad 🙂

        • als011
          10. marta 2010. u 19:10

          E dobra ti je ova sa Balaševićem. 😆
          Ako budeš išla, slikaj pa šalji da vidimo. 😉

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

