Početak > Ljubav, Moja razmišljanja, Porodica > Ljubavna simbioza

Ljubavna simbioza

27. februara 2010. Ostavite komentar Go to comments

Pita se jedna blogerka ovih dana: „Kako naći dobrog muža?“ Razmišljam i pitam se kako se oženiti / udati za pravu osobu svog života, sa kojom ćemo imati prilike da ostarimo i doživimo gomilu unučadi. Idilično?

Ako razmislimo prazne glave, tj ako ne upotrebimo emocije pri razmišljanju, moramo biti svesni da je u Prirodi sve interes. Pod uticajem Prirode (Evolucije, Boga) sve u Postojanju se svodi na beskrajno kretanje – promenu. Na taj način Priroda istražuje najbolji način da stvari idu napred. Nekada rešenja nisu uvek uspešna, pa takva rešenja brzo propadaju ustupajući mesto novim rešenjima koja su uspešnija. Pokretač beskrajnog kretanja su razne nevolje, koje se uvek pojavljuju. Ko nije spreman da se prilagodi nevoljama – taj neminovno izumire.

Ta borba Dobra (Prirode) i Zla (Nevolja) je čvrsto povezana i jedno bez drugog je nezamislivo. Često se jedinka ne može sama odupreti Nevolji koja preti. Tada se jedinke udružuju u simbiozu, gde prećutnim dogovorom svaka radi svoj posao za koji se vremenom specijalizovala, i tako uspevaju da nadvladaju trenutnu Nevolju. Ovakvo udruživanje – simbiozu možemo sresti svuda na Zemaljskoj kugli. Od mrava i vaši, od riba čistačica ajkulinih ralja, pa sve do ljudskog društva. I naše telo je simbioza raznih ćelija, koje svaka funkcioniše tačnim zadatkom da bi celo telo funkcionisalo. Ako se neka ćelija pobuni i kaže, neću ja da služim više drugima, tada se pojavljuje „rak“ organizma i ceo organizam odumire. „Rak“ može da se pojavi i u nekoj državi, pa ta nacija propada, obično u užasnom ratu.

Dobro kakve sve ovo ima veze sa brakom muškarca i žene?

Brak je takođe interesna veza. Žena ima određeni interes da stupi u kontakt sa nekim muškarcem, a i muškarac ima takođe određen interes da stupi u kontakt sa nekom ženom. Ovi interesi su različiti kod žena i kod muškaraca. Ovde se odmah javlja jedan problem. Jedna žena spremna za brak ima već formiranu ličnost i traži partnera koji ima slične poglede na život kao i ona. Isti slučaj je i sa muškarcem. Ali ako se brak osnuje između istorodnih jedinki, onda nema napretka u skladu sa Prirodnim interesima. Kao incestni brak, uskoro se rađaju deca sa anomalijama i takva veza propada.

Priroda je to vrlo lepo rešila. Dala nam je zaljubljenost. U zaljubljenosti kod obe jedinke se ruše svi ustaljeni pogledi na život. Osoba u koju smo zaljubljeni se idealizuje. Ona je najlepša, najpametnija, našarmantnija, najduhovitija… itd. Seks sa takvom osobom je divna i iz takve veze se rađaju „deca ljubavi“.

Kakav je to okidač da se zaljubimo u neku osobu. Moj odgovor je – blizina. Kad smo dovoljno dugo u blizini neke osobe, uskoro se javlja simpatija prema njoj, i rađa se zaljubljenost. Često čujemo „ne bih te volela(o) ni da si jedini čovek na svetu. Ni da smo sami na pustom ostrvu.“ To nije tačno. Naravno ako imamo prilike da biramo, tada to i radimo. Biraju žene koje podsvesno gledaju partnera koji bi bio najbolji potencijal za njihovu decu. Muškarac vrlo lako odgovara na takvo biranje žene. Zato se muškarci mnogo lakše upuštaju u vanbračne veze od žena, ali žene imaju više odgovornosti ako brak ne uspe.

OK. Šta je onda ljubav?

Kad prođe period zaljubljenosti i vidimo našeg partnera onakvim kakav je on stvarno, sa svim manama, tada su se deca već rodila, porodica se ustalila u neku rutinu i interesna zajednica zvana brak se održava kompromisom. Iz sebičnosti i straha da ostanemo bez njenih / njegovih povlastica i pažnje prema nama, mi snižavamo naš prag tolerancije i prihvatamo nastavak života sa takvom osobom. Ovo je kritični period nekog braka. Pod uticajem društva često dvoje koji se više ne trpe, ostaju zajedno, dolazi do svađa, maltretiranja pa i fizičkog i psihičkog mučenja. Rešenje je razvod braka, ali mnogi nemaju hrabrosti za razlaz pa pribegavaju alkoholizmu, ezoteriji (naročito horoskop i misticizam), promiskuitet, radoholičarstvo…

Ako se ovo krizno vreme jednog braka prebrodi, tada dvoje polako postaju toliko zavisni jedno od drugog da to možemo nazvati zrelom ljubavlju. To je prava ljubavna simbioza. Obično se smrt jednog supružnika doživi tako tragično da i drugi suprižnik ne vidi više svrhu svog života i odlazi za svojim sudrugom.

Prema ovim mojim mislima ispadamo da smo mi svi samo „žrtva“ interesa Prirode. Ali, „žrtva“ ne u pežorativnom smislu, već u pozitivnom smislu, koji nas unapređuje kao ljudsku vrstu.

Lepo je što nam u sećanju ostaje doba zaljubljenosti.

  1. 1. marta 2010. u 01:40

    Jao, ja se uopste ne slazem sa tobom a ne mogu u jednoj recenici da objasnim sve, trebalo bi mi prilicno prostora.

  2. als011
    1. marta 2010. u 09:29

    Draga Mahlat, ja sam najsrtniji kad se neko ne slaže sa mojim razmišljanjima. To barem znači da je pročitao moj blog i da se zamislio. 🙂
    Pa gde bi nam bio kraj da svi mislimo jednako. 😉
    Imam ja prostora koliko hoćeš, a mogao bih da čitam i na tvom blogu, ako želiš da napišeš svoja objašnjenja. To bi barem bila prava upotreba blogova, zar ne. 🙄
    Ovako ne znam šta da ti odgovorim, osim >hvala< što si ostavila komentar.
    Humani biheviorializam je vrlo kopmleksna stvar, a ja nisam neki stručnjak, ipak, kao što volim da se svuda muvam, što se vidi po mojim postovima, ja takođe volim da mnogo čitam i istražujem. Da li sam u pravu? Pa nisam, naravno. Često. Ali nije nebeski svod pao na Zemlju zbog toga, zar ne!? 🙂

  3. 1. marta 2010. u 16:03

    Naravno da nebo nije palo a i nece. Vec sam pisala o tome kako se zivi u dvoje, zato me valjda mrzi da ponavljam 🙂

    ja se drzim one da sve u zivotu treba da bude jednostavno kao kad trava raste, to sto mi iskomplikujemo sve cega se taknemo je druga stvar.

    U zivotu sve zavisi od toga sta ocekujemo i kakvim ocima posmatramo ono sto dobijemo, da ne precenimo sebe i ono sto nam pripada a istovremeno ne damo ni mrvu toga, to nam je najveci problem.

    • als011
      1. marta 2010. u 16:23

      Pogledaću malo tvoje starije postove kad budem imao vremena.
      Mislim da u životu i nije baš jednostavno kao da trava raste. Ali dobro, nije to ni najvažnije. U suštini, u pravu si kad kažeš da sve zavisi od toga šta očekujemo. Mislim da se brakovi sklapaju da bi dvoje, uz širu podršku porodice, obezbedili potomstvo. Barem je tako bilo u prošlosti. Kad potomstvo stigne, tada nema više razlaza. I samo društvo gleda lošim očima na raspuštenice i raspuštenke. 🙂
      Da ne tupim mnogo. Ja sam nekih 22 godine u braku i imam 6-toro dece. Ako Bog da, biću uskoro i deda. Ja i žena smo živeli u 22 kvm i tu izrodili decu. Srećna porodica. Ni malo; rmbanje, rintanje, svađe, prebacivanja, ali smo gurali dalje. Danas su svi završili školu, (dobro ne baš svi, još ih ima koji idu 🙂 ), neki već i rade i najvažnije zdravi su, nisu alkosi ili narkosi i već imaju simpatije.
      A kuća, auto, posao, novac… sve dođe i prođe. Nikad nisam rekao, „samo da skupim novac za stan (auto, kompjuter, letovanje) pa ću praviti decu“.
      Ja i žena se ne volimo kao u početku, nema razuzdanog seksa i lepih šaputanja, ali se danas strahovito poštujemo i razumemo. A prošli smo, kao i svi mi, kroz rat, inflaciju, bombardovanje, otkaze u firmama, bolest, smrt bližnjih…
      Uh bre Mahlat, ja se tebi ispovedi kao u Crkvi. Jbg. 😛

  4. 2. marta 2010. u 02:51

    Ni ja se ne bih slozila sa gomilom tvojih iznesenih stavova, ali naravno, imas pravo na njih.
    Nekako u svemu trazis logiku i nauku, i u Veri i Ljubavi, nesto mislim da toga nema.
    Koliko znam imamo dve vrste inteligencije, onu racionalnu i emotivnu. Ko je spoznao emotivnu i zna njome da upravlja, ko ce nam biti bracni saputnik, zbog cega…ja mu skidam kapu.
    Nisam umela i ne umem da biram ljude oko sebe, na bilo kojoj osnovi,iz interesa…mozda i zato nisam u braku, da ne duzim 😀

    • als011
      2. marta 2010. u 08:10

      Hmm, interesantno je to što si navela da postoje dve vrste inteligencije. Možda je to baš ono što sam ja rekao da si različiti interesi kod žena i muškaraca. Opet, mislim da je moć zaljubljivanja potpuno drugačija u mladosti i u zrelim godinama. Interes prirode se ne uočava, on je vešto skriven. Zaljubljenost ruši sve logične i racionalne želje. Nevolja nastaje kad zaljubljenost prođe – a prođe.
      Tačno je da svuda tražim nauku i logiku. Kao Balašević u pesmi, „nikad te nisam mazio, pazio… svemu sam smišljao broj!“ To je karakteristika muškaraca, dok žene opet razmišljaju široko, mistično i emotivno. Zato se i nadopunjujemo u braku.
      Zelena, ako si ti zadovoljna svojim životom do sada, zašto se osvrćeš na prošlost. Ne možeš sada ništa da promeniš, zar ne! Samo kažem, da je Tesla imao porodicu da li bi izumeo sve ovo što nam olakšava moderni život danas. 🙂

  5. 2. marta 2010. u 22:49

    Nisam rekla da sam zadovoljna svojim zivotom, ali je jedini koji imam, a proslost je deo njega, mene i zato spomenuta.
    A Tesla je jedan 😀

    • als011
      3. marta 2010. u 12:47

      Shvatam. Svako ko podvuče crtu u nekim srednjim godinama, po default-u, kaže „mogao sam uraditi bolje i nisam zadovoljan.“ ili „eh da mi je ova pamet i ona mladost“. Ne želim da komentarišem tvoj život, ali i ja nisam zadovoljan mojim životom. To je u ljudskoj duši. Ali budimo realni. Je si li nekad ubila nekog? Je si li nekad ukrala nekom da je ovaj propao? Je si li nekad slagala da zbog toga neko ispašta? Koliko se poznajemo, mislim da nisi. Ja verujem u tebe jer me obasipaš mailovima zbog kojih se nasmejem. Verujem jer pročitaš moje blogove i komentarišeš i kada se ne slažeš. To je prava ličnost.
      Da ne smaram mnogo, jer lako je pričati o drugome.
      Bez tebe bi ovaj blog svet bio mnogo siromašniji. 🙂

  6. 6. marta 2010. u 17:52

    Slazem se da je promena vecna. Sto se braka tice, ne mislim da su interesi presudni, covek pre svega trazi drustvo i mislim da je strah od samoce presudan…
    Slazem se da se suprotnosti privlace, ali mislim da nema pravila i da ce potomci biti losi ako su roditelji „Srodne duse“ …
    Mislim da se ljubav radja tek kad prihvatis necije lose osobine… sve pre toga je zaljubljenost.

    • als011
      6. marta 2010. u 18:56

      Malo sam razmišljao i eto ga plod tog mog razmišljanja 😀 😯
      Interesantno mi je da je blog pokrenuo samo ženski deo čitalaca 🙂 što mi daje neku malu verovatnoću da ima neke istine u njemu. 😀 Muškarci ipak razmišljaju na malo drugačiji način.
      Ma nema veze. Sve već funkcioniše tako vekovima, neće moje razmišljanje ništa promeniti. 🙂

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

