Početak > Muzika > Zašto si gnevan, druže moj?

Zašto si gnevan, druže moj?

16. februara 2010. Ostavite komentar Go to comments

Pre neki dan me jedna meni draga osoba upitala; zašto si gnevan na život?

Zamislio sam se! Da li stvarno sa svojih 50 godina života smem da budem gnevan, iskažem svoje neslaganje pa i da padnem u vatru. Da li čovek u godinama mora da bude smirena, mudra starina, od koje se očekuje samo razumevanje i saosećajno klimanje glavom. Ili je gnev, buntovništvo rezervisano samo za mlade, koji imaju „petlju“ da menjaju svet; da menjaju život po svojim željama.

Kaže se; Kad si mlad želiš da promeniš svet, a kad ostariš želiš da promeniš sebe!

Radim pre neki dan u svojoj radionici i čujem pesmu na radiju. Ja inače ne slušam hip-hop muziku, pogotovo ne rep, ali slušao sam „ozbiljnu“ emisiju na II programu Radio Beograda o pozorištu 212 i predstavi Branka Dimitrijevića –  „Čekaonica“. Muzička podloga je bila vrlo provokativna pa sam potražio na Internetu o čemu se radi.

Setio sam se sebe pre 30 godina i rock n rolla koji smo slušali, i nezadovoljno klimanje glave mojih roditelja. Danas sam otkrio pesmu „Suze“ gde zajedno pevaju hip-hop reperi Marčelo i Edo Maajka. Obratio sam pažnju na reči pesme, i mogu reči, ima nade za ovaj narod dokle god ima buntovne omladine koja želi da promeni svet nabolje.

– – –

– – –

I noćas gledam u zvezde. Pitam se, šta je sudbina?
Drhtaj u grudima. Zemlja večito žedna za suzama
i bol što obuzima. I noćas čekamo Godoa na stepenistu metroa
-sanjam sivo. A sanjao bih život…
O Bože, čije to grehove skupo plaćamo?
Čije dugove vraćamo?

Svi uzaludni ratovi… kišni dani bez duge…
mladi životi na koje su čekale neke nove pruge…
Više ne gledaj svoj dom andjele! Umrećeš od tuge!
Zbog lažnog rodoljublja, vršnjaci su ginuli
a nisu ni krivi…

O Bože, ja priznajem, ja sam pička – ja volim da živim!!!
…a slike mašu sa zidova, iako kažu da vreme leti…
Molim se suncu da nas se ponovo seti.
I kunem se Bogom, vala, nema tog ideala vrednog mog jedinog života!

Svi veliki filozofi-utopisti – hvala,
al’ mene ne teši ta spika o patriotizmu, dogme i lažne nauke.
Ja znam da mrtvi plaču, jer srcem čujem jauke!
Jecaju i kunu… pitaju „Zašto?“… „Jel bilo vredno?“
Jel bilo vredno? Reci to majci što je izgubila jedino čedo!
…a mi i dalje živimo bedno i u očaju…

Suze za raju u starom kraju. Celom svetu! Nek znaju!
Nek znaju da se ovde pucalo i plakalo iz istog očaja!
Nek znaju da ni dan danas ne znamo ni razloga ni značaja!
Rokao sam mikrofon u Tuzli, primili su me kao brata…
Pa svima je dosta rata! Mržnja nije naša, već nam je data!
O tata, reci zar danas treba da mrzim Hrvata ili Muslimana?
Pa sve nas muči ista rana iz starih dana!
Ljudi su ljudi, bez obzira sa ovog ili onog meridijana.
Iste nas stvari plaše…
Oprosti nam grehove naše.

Oče naš!
Ja nisam taj što zna, al’ nadam se da bar ti znaš
otkud toliki bol, suze i strah?
Pepeo pepelu i prah opet postaće prah,
al’ niko neće znati što je na brata pucao brat…

Oče naš!
Ja nisam taj što zna, al’ nadam se da bar ti znaš
otkud toliki bol, suze i strah?
Pepeo pepelu i prah opet postaće prah,
al’ niko neće znati što je na brata pucao brat…

E, Marčelo…
Jadno je naše i povodljivo stanovništvo.
Čovek kad ništa nema, najlakše mu prodat zajednistvo.
Opet je uplakan cijeli Balkan…
Imamo velke nacije sa malo mozga.
Tvrde očeve i vodje – oni su nam k’o droga:
cijelo vreme biramo loše sisteme…

Dragi moji ljudi, pa vrijeme je da se krene!
Neću više metke da ispucavam za sumnjive pretke!
Neću cijeli život da živim početke!
Mamu vam jebem: dje god da krenem – u Evropu,
ljevo, desno, napred, iza – treba mi viza!

…i naša je glupost strah i neodlucnost.
Većinska želja da smo u mentalitetu sela.
Taman dobro krenemo – pa u mržnju skrenemo,
nemamo strpljenja za nove, pa onda venemo….

Zaboravili smo kako se smijat. Ti mišići na licu
nam se jednostavno ne miču…
Hej, evo ga! Kad estradu vidim,
i opet nestane… kad se sjetim dje živim.

Oče naš!
Ja nisam taj što zna, al’ nadam se da bar ti znaš
otkud toliki bol, suze i strah?
Pepeo pepelu i prah opet postaće prah,
al’ niko neće znati što je na brata pucao brat…

Oče naš!
Ja nisam taj što zna, al’ nadam se da bar ti znaš
otkud toliki bol, suze i strah?
Pepeo pepelu i prah opet postaće prah,
al’ niko neće znati što je na brata pucao brat…

  1. 17. februara 2010. u 15:01

    Prvi put sam cula Marcela u emisiji kod Tanje Peternik-Kao sav normalan svet- a skepticno sam pocela da gledam, a onda pomislih ne bi Tanja sa bilo kim radila emisiju, i ostadoh zakucana za tv, bez reci, mali je odlican, mali je stvarno nada, da ih je vise sa otvorenim ocima kao sto su njegove.
    Svaka cast na misljenju, njegovom a i tvom, a pesma je dumres odmah.

    • als011
      17. februara 2010. u 17:17

      Čuo sam za tu emisiju, ali nisam je odgledao. Kad sam pogledao, „ko je taj Marčelo?“, na Internetu, moj sin mi onda reče, „pa ćale, ja slušam Marčela odavno“. Pomislih, hvala Bogu, bolje to nego „ubij, zakolji, da … ne postoji“.
      Samo da nam je što više Marčela u Srbiji. 🙂
      Hvala na komentaru.

  2. 17. februara 2010. u 15:38

    Jezivo dobar tekst!Nego taj njihov jenolični ritam, bar mene ne zadrži da odslušam reči.Dobre tekstove imaju i BG sindikat ( njih sam oslušnula malo).
    Mržnja – svi smo mi malo nakaze, zavisno od situacije, i svi smo mi dobri ljudi, opet svako za sebe i za situaciju.
    Šteta što dozvoljavamo da manipulišu sa nama, svest nam je zakržljala, narodu ispran mozak, samo knjava ispred šarene kutije(TV) i bulji u pokretne slike. Ič ne misle sa svoju tikvu, nego samo, c,c,c, kuku mene, ćuti, ćuti, dobro dok ima da jedemo.
    Sistem će ni urniše!
    p.s. morala sam da obrnem na moj rečnik, će me izvineš, došlo mi.
    Pozdrav! 🙂 😉

    • als011
      17. februara 2010. u 17:26

      Ma Školjka, ja tu muziku opšte ne slušam, ne verujem ni da ću je slušati, ali ova me je privukla baš zbog teksta. A to „ćutu, ćutu, dobro je“ mi diže kosu na glavi kad čujem. U čutanju evo prođe mi ceo život, jbg.
      Pozdrav i tebi i slobodno svrati bez obzira na rečnik 😉

  3. 17. februara 2010. u 17:55

    Dobar tekst, nema šta. I, nadam se da ima nade za našu decu! Nada poslednja umire! 🙂

    • als011
      17. februara 2010. u 19:12

      Moramo da se nadamo, to ne može niko da nam oduzme 😉
      A pesma, što bi rekli naše lale, „lepo peva, samo gadno ga slušati!“ 🙂

  4. 19. februara 2010. u 11:43

    Grlo mi se stegnu !
    Ogoljeno,bolno,mocno,iskreno !

    • als011
      19. februara 2010. u 12:51

      Afroditta, mali nije loš. Ja retko slušam tu vrstu muzike, i slučajno sam čuo reči. Ko zna koliko još vrednih dela ima tamo gde nije naša sfera interesovanja. 🙄

  5. Archibald57
    19. februara 2010. u 16:33

    Svet, pa i kosmos počiva na večitom kretanju, a kretanje prouzrokuje promene. Zato, napred druže, menjajmo svet. Svaka promena, pa i ona na gore je dobra, samo da se ne čami u memli i mraku.

    • als011
      19. februara 2010. u 19:09

      Pozdrav Arčibalde, upravo tako – to je večna istina. Kretanje je osnova života. Pravo da ti kažem nameravam da otkrijem 10 Prirodnih Zapovesti, od kojih je jedna i ova koju si ti upravo rekao. A da menjamo svet – uvek; dokle god imam energije u sebi. 😉

  6. 19. februara 2010. u 23:12

    Svet je mnogo loš da bi se pomirili sa tim da ga ne treba menjati 🙂

    • als011
      19. februara 2010. u 23:45

      Treba, treba, uvek za 🙂

  7. stefa
    24. februara 2010. u 23:53

    dobro vece ,

    ja ovu vrstu muzike obozavam – rep xexe 😉 i tekst je stvrano super … nasli
    li se dve velike zvezde hip hopa na balkanu i napravili super pesmu :). Ja inace zivim u nemackoj tako da i slusam njihov rep i mogu da kazem da ne moze da se meri s’nasim 😉 … ali jedno k’o i u ovaj pesmi receno ne mogu da svatim dan danas … dobro raspala se jugoslavija … ali sto nam je trebao rat … bas taj ko ovde zivi i vidja srbe hrvate i muslimane svaki dan videce da smo po mentalitetu isti ..deli nas vera ..ah zbog te vere rat ?… joj ja poco da bajem samo sam hteo da kazem da ja ne mrzim nikoga zbog vere nacionalosti itako dalje i tako i treba da bude na celom balkanu….

    ps. izvinjam se za gramatiku i nadanlm se da se moze razumeti sta sam hteo reci.

    pozz

    • als011
      25. februara 2010. u 08:28

      Drago mi je da si ostavio komentar na mom blogu, Štef. 🙂
      Ja imam malo više godina, ali opet, dobru muziku uvek mogu da prepoznam 😉 .
      Za tvoje razmišljanje samo mogu da kažem da te potpuno razumem. Ja sam sve proživeo, i dan danas mi nije jasno šta je u glavama nekih ljudi. Oni koji su vodili te ljude u međusobni rat, to su činili zbog moći i para.
      Slobodno svraćaj i komentariši, uvek si dobrodošao. 🙂
      Pozz

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

