Početak > Ekonomija, Poslovna nekultura > Berza poslova u Srbiji

Berza poslova u Srbiji

18. januara 2010. Ostavite komentar Go to comments

„Tražite posao, na pravom ste mestu, naša ogromna baza podataka vam omogućava da već danas počnete da radite posao vaših želja“ – ovako bi mogao da glasi jedan od slogana neke agencije za zapošljavanje u Srbiji. Mnogi bi pomislili da u Srbiji ima radnih mesta na pretek a radne snage toliko malo da protok radne snage cveta.

– – –

Primer broj 1

Ako želite da radite u stabilnoj i renomiranoj kompaniji koja postoji na tržištu Srbije preko 320 godina.

Zvrndov komerc

Opis radnog mesta:

  • 18-časovno radno vreme, od toga 15 minuta u toploj zagrejanoj kancelariji a ostalo na terenu u Pančevačkom Ritu.
  • Nošenje tereta ne težeg od 80 kilograma.
  • Pomaganje kolegama bez pogovora i bez obzira na poziciju u preduzeću.
  • Spremnost da pomognete rukovodiocima u njihovim prohtevima.

Uslovi:

  • Minimum VII stepen stručne spreme, da poseduje više od 35 godina radnog staža na pomenutim poslovima
  • Znanje engleskog, nemačkog, arapskog i kineskog (mandarinskog) jezika
  • Znanje rada na računaru, kurs MS Windows obavezan, HTML, SWF, DDT, LSD, i drugi programi
  • Odgovornost, komunikativnost, preciznost i sistematičnost
  • Da ste stari između 25-27 god,  muški pol
  • Vozačka dozvola B, C, D, E kategorije i kurs za traktor, aktivan vozač
  • Spremnost na terenski rad i timski rad
  • Želja za daljim učenjem i usavršavanjem

Nudimo:

  • Rad u ozbiljnoj firmi
  • Rad u timu stručnih i komunikativnih ljudi
  • Prijateljski stisak ruke generalnog direktora visokouvaženog gospodina Fikreta Gibanice, svake Nove Godine.
  • Redovna plata svaka tri meseca od 124 evra
  • Mogućnost napredovanja od Pančevačkog do Jabučkog Rita

– – –

Primer broj 2

Tražim posao u stabilnoj firmi sa redovnom isplatom zarade.

Radio bih:

  • Svaki dan po 12 sati dnevno.
  • Sve što vam duša poželi, ako je potrebno i lične usluge erotske namene.
  • Svaku vrstu posla, kopanje kanala, bušenje bunara, vađenje uglja…
  • Spreman sam da pomognem rukovodiocima u svim njihovim prohtevima.

Stručna sprema:

  • Završio sam fakultet ekonomskih nauka prosečnom ocenom 9,87.
  • Završio sam i poljoprivredni fakultet u roku sa prosečnom ocenom 9,46.
  • Govorim engleski, francuski i italijanski jezik.
  • Kompjuterski obrazovan, programirao sam bazu podataka za gruzijski ogranak nacionalne bezbednosti.
  • Završio sam sve kurseve koji su mi bili preporučeni kod Službe za Zapošljavanje Srbije.
  • Posedujem vozačku dozvolu kako Srpsku, tako i Libijsku, Turkmenistansku i naravno Gruzijsku.
  • Volontirao sam u Obali Slonovače, Gani i Litvaniji.

Ako mi date posao, radio bih 6 meseci bez plate, samo da uđem u firmu. Imam 48 godina i 25 godina staža, ali mogu da radim za trojicu mlađih. Penziono i socijalno nije potrebno da mi uplaćujete. Donosiću vam burek i kuvati kafu svako jutro. Videćete, nisam ja tako loš…

– – –

Ako izuzmemo ovaku ironiju današnje berze poslova u Srbiji, pitam ja vas.

Šta da radi osoba od 40 – 65 godine starosti u Srbiji koja je ostala bez posla?

  1. 20. januara 2010. u 12:01

    Nemam pametan komentar na ovo što si napisao, a sumnjam da iko ima šta pametno da kaže na sve ono što nas je snašlo poslednjih godina. Najviše sam svratio da ti ostavim link za svoj novi blog koji se zove „Alhambra57“. On je sasvim drugačiji od onog sa pričama. Možda nađeš nešto što će te interesovati.

    Pozdrav
    Archibald57

    • als011
      20. januara 2010. u 13:04

      Eh, moj Arči, da postoji pametan odgovor na pitanje Srbija 2009-ta, ne bi ljudi sekli prste, gladovali do smrti i ulazili sa bombama u Skupštinu. Blog je tu, možda ga neko i pročita…
      Ispričaću ti jednu priču, neću dugo da ne budem dosadan, ali koja bi ilustrovala na šta Srbija sada liči i kakvi smo mi koji živimo u njoj.
      „Išao sam sa jednim prijateljem u bolnicu Laza Lazarević. To je mesto gde su bolesnici mentalno oboleli, ali nisu agresivni, nego samo onako, imaju neke fiks ideje. Imao sam privilegiju da budem sa njima u dvorištu, iza vrata bez kvaka i ograda sa šiljcima. I dok sam sedeo na klupi i čekao da se moj prijatelj vrati, jer otišao je da porazgovara nešto sa svojim kolegom – dežurnim doktorom, dotrča do mene jedan usplahireni čovek sa kofom punom vode u rukama. Izgledao je normalno, pristojno, uredno, kao i svi oni koje srećem svakog dana u gradu. „Brzo“, – reče mi, „ja ne mogu više. Moram da zalijem ono drvo, a više nemam snage. Uzmi ti, molim te, dok se ja malo ne odmorim.“ Pokaza na ogromni hrast u sredini dvorišta. Ja, ni ne razmišljajući, zgrabih onu kofu, pa brzo otrčah do drveta da ga zalijem. Već sam hteo da ga pitam gde se nalazi česma da dopunim vodu, kad mi se razum povrati. „Pa ko normalan zaliva drvo??!!“ Sedoh na klupu bez reči, a onaj ljutit uze kofu i nastavi da zaliva drvo u dvorištu.“
      I moja Srbija mi liči na takvo dvorište. Političari nas ubeđuju da ono što rade je veoma važno za nas, a mi im verujemo i pomažemo u jalovom poslu.
      Hvala Arči na linku za novi blog, pogledaću ga.

  2. 22. januara 2010. u 01:20

    Ma ko jos veruje politicarima? 🙄
    Nego tu si gde si i cuti i trpi…ali ovo sa drvetom me nasmejalo, samo sam te zamislila 😆

    • als011
      22. januara 2010. u 11:06

      Ma ne verujem političarima, ali i oni uspevaju da ubede čoveka u nešto što uopšte nije normalno. Tako me je i ova budala zbrzala, kao da se dešava nešto strašno, da zalivam drvo koje jedva mogu da obuhvate tri čoveka. 🙄

  3. 24. januara 2010. u 22:05

    Sve je upravo tako, bas smo ga nagrabusili…

    • als011
      24. januara 2010. u 22:28

      Politička situacija u Srbiji je toliko očajna da se graniči sa naučnom fantastikom. Ali, čovek se uvek nada.
      Čujem danas da struje neće poskupeti jer je još grejna sezona i da ljudi ne bi plaćali više. Kad je vlada počela da brine o takvim stvarima, znaj da je dogorelo do nokata.

  4. 24. januara 2010. u 22:38

    Ma kukaju i oni koji imaju posao, a ne smem da pomislim kako je u provinciji… Dovoljno je da prođeš i kroz prozor vidiš tu oronulu sliku… Sve je jasno… Naravno, uvek se nadamo…ne znam kakvom čudu 🙂

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

