Početak > Ekonomija, Moja razmišljanja > Sebe hvalim više nego ciga konja svoga

Sebe hvalim više nego ciga konja svoga

5. decembra 2009. Ostavite komentar Go to comments

Gledaš, je li, moga konja, Gospodaru stari?
Ne znaš je li konj il’ ptica Lastavica?
Skidaj naočari – Ne možeš se nagledati,
Već hajde pazari!
Ti još pitaš za Putalja da li valja!
Nemaj brige!
Da ne valja, ne bi bio On kod Cige,
Ne možeš ga u carevoj naći štali –
Samo Ciga što ne ume da ga hvali.

J.J.Zmaj „Ciga hvali svoga konja“

– – –

Jeste li čuli za kompaniju Hoerbiger iz Beča?

Niste!

Ništa neobično. Za tu kompaniju nije čulo ni večina Bečkih taksista. Nisam čuo ni ja dok nisam preko Interneta pronašao posao kod njih. Firmu je osnovao neki čiča sa prezimenom Hoerbiger pre nekih 120 godina i u svojoj maloj radionici počeo da pravi i popravlja ventile za klipne kompresore. Danas firma posluje u preko 54 zemlje sveta i vodeći je lider u toj grani, hmm… pre bih rekao grančici industije. Da li sam plaćen da reklamiram njihovu firmu, pitate se sada? Ne, jer oni ne plaćaju ni druge da ih reklamiraju, pa tako ih nećete videti na sajmovima, TV-u ili novinama. Bio sam u centrali firme u Beču četri puta na školovanju, i kad sam prvi put dolazio pitao sam se kakva je to „buđava“ firma za koju niko nije ni čuo. Ali firma danas ima oko 5.000 zaposlenih i budžet koliko i cela naša Srbija. Tada sam se zapanjio. Ako jedna ovakva „firmica“ u Beču ima toliko prihod, šta je sa ostalim kompanijama u Austriji. Jedan od direktora Hoerbigera me je jedne večeri vozio u moj hotel i prošli smo kraj zgrade VIP-a, austrijskog mobilnog operatera. Direktor prokomentarisa da ovi ni ne znaju koliko imaju novaca, na svakom spratu zgrade imaju bazene a direktori plate od šest cifara, (ovaj sirotan je imao oko 18.000 evra mesečno).

I zašto cela ova priča?

Pre neko vreme sam za svog prijatelja tri dana u svojoj radionici pravio neke delove. Non stop sam slušao radio program. U Srbiji je izašao predlog zakona o saobraćaju, (iskreno uslovljen od strane EU kao i većina promena ovih dana) koji je po rečima naših stručnjaka najbolji zakon napravljen u regionu. Naši su napravili neko vozilo za ocrtavanje i premer puteva koje je prikazano u Ljubljani. Svi su bili oduševljeni našim znanjem i veštinom. Predsednik Srbije objašnjava da je naš borni transporter poslednja reč tehnike i daleko najmoćniji od svih u okruženju, iako meni pre lići na one ogromne kontejnere za smeće od pre 20 godina. Ministar finansija govori kako ćemo za par godina postati velesila u proizvodnji automobila. Svaka vest iz Srbije mora da ima epitet „najbolja u regionu“, „najveća na Balkanu“, „neprevaziđena u svetu“, „neprikosnovena u svojoj oblasti“.

Dobro razumem da političari imaju potrebu da podignu moral ljudima u ovoj zemlji gde ništa ne funkcioniše, gde je sve uništeno, od fabrika do morala, najkorumpiranojoj, najstarijoj naciji, gde se sela i gradovi gase jer nema stanovnika. Ali, aman, ljudi nemojte preterivati.

Uzmite za primer Austriju ili Švajcarsku. Da ne pominjem druge razvijenije zemlje. Ove dve nemaju ni more, ni obradivo zemljište, ni rude, ni naftu, samo planine i kamenjar. One su vrlo bogate zemlje. Ali, jeste li nekada čuli da se neka od njih toliko hvališe za neke uobičajene stvari.

Kada bi smo mi trošili energiju za štednju, rad i razvoj, umesto za hvalisanje i prazne razgovore, gde bi nam bio kraj.

  1. Nema komentara.
  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

