Početak > Muzika > Suzanne

Suzanne

9. novembra 2009. Ostavite komentar Go to comments

Otkrio sam Leonarda Koena, posle 48 godina života čuo sam njegovu pesmu Suzan i svidela mi se. Slično Dilanu, ili Balaševiću, muzika nije na prvom mestu, već su uvek tu u pitanju reči.

„Kad budem umro i budem položen u sanduk,
sačekaću jato anđela koji će me poljubiti u čelo i poželeti odlazak na onaj svet,
i izabraću najlepšeg među njima, zgrabiću ga i otkinuću mu krila,
čvrsto ću ga priviti uza sebe i nikada mu neću dozvoliti da ode od mene,
…o kako ću pametan leš biti ja.“

Suzanne
Suzanne takes you down to her place near the river
You can hear the boats go by
You can spend the night beside her
And you know that she’s half crazy
But that’s why you want to be there
And she feeds you tea and oranges
That come all the way from China
And just when you mean to tell her
That you have no love to give her
Then she gets you on her wavelength
And she lets the river answer
That you’ve always been her lover
And you want to travel with her
And you want to travel blind
And you know that she will trust you
For you’ve touched her perfect body with your mind.
And Jesus was a sailor
When he walked upon the water
And he spent a long time watching
From his lonely wooden tower
And when he knew for certain
Only drowning men could see him
He said „All men will be sailors then
Until the sea shall free them“
But he himself was broken
Long before the sky would open
Forsaken, almost human
He sank beneath your wisdom like a stone
And you want to travel with him
And you want to travel blind
And you think maybe you’ll trust him
For he’s touched your perfect body with his mind.

.

.

Suzanne

Suzanne takes you down to her place near the river
You can hear the boats go by
You can spend the night beside her
And you know that she’s half crazy

But that’s why you want to be there
And she feeds you tea and oranges
That come all the way from China
And just when you mean to tell her

That you have no love to give her
Then she gets you on her wavelength
And she lets the river answer
That you’ve always been her lover

And you want to travel with her
And you want to travel blind
And you know that she will trust you
For you’ve touched her perfect body with your mind.

And Jesus was a sailor
When he walked upon the water
And he spent a long time watching
From his lonely wooden tower

And when he knew for certain
Only drowning men could see him
He said „All men will be sailors then
Until the sea shall free them“

But he himself was broken
Long before the sky would open
Forsaken, almost human
He sank beneath your wisdom like a stone

And you want to travel with him
And you want to travel blind
And you think maybe you’ll trust him
For he’s touched your perfect body with his mind.

Now Suzanne takes your hand
And she leads you to the river
She is wearing rags and feathers
From Salvation Army counters

And the sun pours down like honey
On our lady of the harbour
And she shows you where to look
Among the garbage and the flowers

There are heroes in the seaweed
There are children in the morning
They are leaning out for love
And they will lean that way forever

While Suzanne holds the mirror
And you want to travel with her
And you want to travel blind
And you know that you can trust her
For she’s touched your perfect body with her mind.

..

Nakon što je diplomirao na montrealskom sveučilištu McGill, 1956. godine objavljuje svoju prvu knjigu pjesama. Relativno je dobro prihvaćen kao mladi kanadski autor, iako izaziva brojne kontroverze. Pošto mu je Montreal ubrzo postao uzak u smislu umjetničkog djelovanja, puno vremena provodi u New Yorku, zatim na grčkom otoku Hidri (gdje se odvilo jako plodno razdoblje njegovog stvaralaštva),Oslu, Kubi, Londonu… S vremenom razvija zreli umjetnički izričaj što je najprimjetnije u njegovom prvom objavljenom glazbenom albumu ‘Songs of Leonard Cohen’ 1967. S godinama Leonard Cohen postao je svjetski slavan i priznat glazbenik, te je njegov književni rad ostao u sjeni karijere glazbenika, kojom je ušao u legendu.  ( VIŠE )

Kategorije:Muzika Oznake:,
  1. veshtichanstvena
    10. novembra 2009. u 00:27

    Uživala sam…Hvala ti )))

    • als011
      10. novembra 2009. u 12:23

      Ne zahvaljuj meni, već Koenu. Žao mi je što ranije nisam posvetio više pažnje tom pevaču (kantautoru, što bi rekao Balašević), jer dok sam bio mlađi voleo sam brzi ritam, a sada sa godinama otkrivam novi svet koji je bio tu ali ga ja jednostavno nisam video. Inače, interesantno je da sam tako i naučio Engleski jezik. U mladosti su bile popularne LP ploče i naravno na njima reči pesama. Uvek me je interesovalo šta ti pevači pevaju, pa sam prevodio kao sumanut. Zato volim Dilana, Johnny Mitchell, Joan Baez, Pink Floyd itd. Sada vidim da sam Koena propustio, ali sam zato na Internetu našao zbirku njegovih pesama i kad imam vremena čituckam.

  2. 17. novembra 2009. u 21:46

    To znači da si propustio njegov nastup početkom septembra u Beogradu?
    Koenove pesme su melodično slične, tmurne, ali su mu tekstovi sjani. Imam njegov best of, kao i celu diskografiju. Preporučujem i live album sa nastupa u Londonu iz 2006. Glas mu se dosta promenio u odnosu na početak karijere, ali mi njegov sadašnji glas daje mnogo više težine i dubine i pesmama kojima se proslavio kao mlad!
    O njemu i njegovom nastupu u Areni pisao sam na svom blogu. Koga zanimaju dodatne informacije i zanimljivosti o Koenu, neka pogleda link http://paradoksija.blogspot.com/2009/09/leonard-koen-sjaj-zivota-unistenog.html

    • als011
      17. novembra 2009. u 22:17

      Marjane, pa naravno da sam propustio. Odavno više ne idem na koncerte muzičara moje mladosti. Nekako se razočaram kad ih vidim kako su se promenili. To me podseti da sam i ja omatorio i nisam više ni za šta. Kao kad sretneš svoju bivšu devojku posle dvadeset godina i vidiš kako se ugojila, zbrčkala, promeila; pa ti je krivo što si je i sreo jer je pamtiš u drugačijem svetlu.
      Iskreno, Koena sam slušao ovlaš kad sam bio mlad. Uglavnom Suzan, ali mi je brži ritam više odgovarao. Muzički ukus me je odvo kasnije ka bečkim valcerima, pa ka baroku, a sada sve češće pustim Himzu Polovinu i neku sevdalinku. Volim da čujem stare stvari uz koje sam nekada sekao vene, ali od sve te muzike jedino Pink Floyd mogu da slušam uvek.
      Da, kad sam „otkrio“ Koena, našao sam i njegovu diskografiju na Fileshare-u, pa i nekoliko knjiga. Preslušao sam i te albume koje pominješ, i od svega, najviše mi se dopao baš taj živi album u Londonu. Inače pročitao sam i tekst na tvom blogu, sjajan je i saznao sam nešto što nisam znao do sada. Hvala na tome.
      Narednih dana ću malo prečešljati tvoj blog da vidim šta nišlija ima da poruči svetu.
      Budi mi pozdravljen.

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

