Početak > Život > Pandorina kutija

Pandorina kutija

30. septembra 2009. Ostavite komentar Go to comments

Пандорина кутија

Pandora

Pandora

Прометеј је Епиметеју, своме брату, рекао да не прима никакве дарове од богова, али га овај није послушао и, када су богови послали Пандору на земљу, заљубио се у њу. Хермес му је рекао и упозорио да је она дар од Зевса и да не дира Пандорину посуду која је била њезин мираз. Са друге стране, Епиметеј је рекао Пандори да не отвара ту посуду.

Знатижеља Пандорина је била превелика и она јој није могла одолети и отворила је посуду. У том тренутку је све зло изашло и, на до тада безбрижно човечанство, које је живело у благостању, сручили су се куга, туга, сиромаштво, злочин, очај, похлепа, старост, болест, лудост, пркос, глад, превара…

Пандора је брзо затворила кутију и унутра је остала само нада. Пандора је тада увидела да је свет без наде туробан и врло хладан и опет је отворила кутију из које је изашла и нада. Тако је човечанство са свим злом добило и наду.

– – –

1. Učenik šamara profesorku hemije, roditelj ga ispisuje iz škole da bi ga ponovo upisao u istu školu sledeće godine.

– – –

2. Heroj Miladin Kovačević je prebio svog školskog kolegu i pobegao iz Amerike uz pomoć naših diplomaskih službenika. Danas uči za advokata i zahvalan je državi što je isplatila 1 milion dolara za njegovo oslobađanje.

– – –

3. Tuča na severnoj tribini u poluvremenu utakmice Zvezda – Hajduk.Navijači su prepoznali policajca u civilu,pretukli su ga i spržili bakljama…ali pandur je uspeo da umakne…

– – –

4. Sveštenik Branislav Peranović ima svoje metode prevaspitavanja. Ima on i telohranitelje, i motorcikl i džip, ali i širenje ljubavi i milosrđa…

– – –

5. Umro je Brice Taton od posledica batinjanja u centru Beograda. Umro je čovek koji je rekao da voli Beograd i da bi rado živeo ovde zbog ljudi koji su jako gostoljubivi.

– – –

Produžite sami spisak šta je sve izašlo iz Pandorine kutije, ja više nemam živaca…

Kategorije:Život Oznake:, ,
  1. 1. oktobra 2009. u 02:36

    Nemam ih ni ja vise……..

  2. veshtichanstvena
    1. oktobra 2009. u 14:20

    …i milioni Bezimenih ljudi koje je pokosilo ljudsko zlo…

  3. veshtichanstvena
    1. oktobra 2009. u 16:23

    Mislim da ne postoji čisto zlo u nekome, kao što ne postoji ni čisto dobro,u nama ljudskim bićima..( ne bismo bili ovde da smo sastavljeni samo od dobra)..
    Treba dati sve od sebe ,podeliti što više dobrote i lepih emocija ,svima i svakom onoliko koliko može da primi..Bar mi stariji,koji smo stekli toliko mudrosti da znamo da je dobro- krhki cvet,koji se teško prima na hladnom tlu nevoljenih,podivljalih i loših duša…Možda vredi pokušavati..
    Tako vratiti nebesima što su nama dala više dobra no zla,što su nam dala priliku da iz sebe ne puštamo zlo,no da učimo biti što bolji…

    • 1. oktobra 2009. u 18:53

      Ima već desetak godina kako govorim, (i ne samo ja, naime slušam Pešćanik redovno i znam šta umni ljudi govore javno), kako nije dobro što se pojavljuje ovolikog zla u Srbiji. Naročito naš jezik je postao mnogo grub prema drugim ljudima, isključiv i osoran. Kada ukažem na nešto loše u Srbiji, odgovara mi se „ako ti nevalja ti idi odavde“, ili „ti nisi patriota, ti mrziš Srbiju“, ili „pa i u Americi ne možeš da ideš Bronksom kad si belac“… Sada se vidi da sam bio u pravu, ali to mi nije nikakva satisfakcija jer se užasi događaju.
      Inače u pravu si, u čoveku postoji i dobro i zlo. Da bi se ispoljilo dobro u čoveku potrebno je mnogo ljubavi, strpljenja i truda. Zlo se dešava u trenutku i mnogo je razornije i vidljivije od dobroga. Zato se neki ljudi odlučuju za zlo, jer tako daju sebi veći značaj. Pa i sama istorija više pamti zle ljude nego dobre.
      Drago mi je da se Beograd najzad probudio i dao do znanja da ne prihvata zlo kao normalni oblik ponašanja.

  4. veshtichanstvena
    1. oktobra 2009. u 20:11

    Znaš…razmišljam mnogo o svemu ovome , poslednjih par dana intenzivnije,čitam blogove,rasprave,i dolazim do zaključka , koji mogu jedino na tvom blogu napisati,bez straha da ću biti pogrešno shvaćena.Kao prvo zaista sam dobronamerna,nemam ni trunke namere da ikome namećem išta.Pogledaj oko sebe i videćeš lica…Izobličena lica jednih i drugih..Onih koji su zli i onih koji su dobri.Čućeš žestoke reči sa svih strana..Kada bismo im svima isključili ton,bili bi isti.Očiju punih mržnje.Besa.Rušilačke energije.Žedni osvete.
    Znam i to da žrtva i dželat nikada nisu isti,niti to mogu biti.Znam da su jedni krivi,a drugi u pravu.Znam sve to i slažem se,ali ne mogu da mrzim,ne mogu da pljujem,da se stidim tudjim stidom.Zbog manjine loših,neću baciti kamen na sve koji žive u istom dvorištu.Niti ću braniti te loše,pod parolom da nisu oni krivi,jer „odrastali su pod okolnostima…“Krivi su.Treba da snose posledice svojih nedela.Samo ne mogu i ne želim da ličim na njih,time što ću podivljati jer sam na strani onih „dobrih“, onih koji su „iapravni“.Ne znam koliko sam uspela izreći ono što me muči…Poenta je da zaista treba distancirati primitivne i zle,ali ne govoreći njihovim rečnikom,ponašajući se poput njih…Svaka mržnja je samo mržnja,pa ma šta da ju je izazvalo…Uh..

  5. veshtichanstvena
    1. oktobra 2009. u 20:16

    PS: odmah da se ogradim,da se sve ovo ne odnosi na one koji su bliski žrtvi, na bilo koji način.To je bol koji se izražava na svaki način i zaista niko ne može zameriti čak i na besu i mržnji.
    Mislim na sve nas,koji treba nešto da kažemo i učinimo da pomognemo da se svako nasilje i zlo protera ,kazni i predupredi.Mi ipak možemo sačuvati distancu koja odvaja one koji se bore za pravdu i boljitak,od onih koji to žele uništiti..

    • 1. oktobra 2009. u 20:57

      Vrlo je interesantno tvoje razmišljanje. Naročito mi se dopada to da kad isključiš ton, svi izgledaju jednako. Mislim da je u pitanju nametanje svog mišljenja drugima, a samim tim i kontrola tih drugih i njihovo iskorišćavanje. Ako to nametanje ne ide tempom kojim ubeđivač želi, tada se povisuje ton i lica dobijaju grimase, jednake i kod jednih i kod drugih. U slučaju da uopšte ne prihvatamo nečije argumente, tada sve lako prerasta u mržnju.

  6. veshtichanstvena
    2. oktobra 2009. u 10:04

    ….čisto zlo je vidljivo,i ne može nam se privući neopaženo.
    Mnogo je gore zlo koje uzima masku,pa nas polako uvlači u svoje dubine,u koje mnogi iskreno,krenuše braneći dobro..
    To me plaši.Ti što koriste svaku priliku da se odmah kamenjem svojih reči, bace
    na druge ljude.Što samo čekaju poput zmija da zasikću, jer oni su na „pravoj“ strani…
    Nije strana opravdanje, za to da činimo isto što i oni „loši“.Nije.
    Pročitala sam komentare i pisanje mnogih na blogu koji si naveo gore.To je razmena mišljenja gde niko od sagovornika nikoga nije napao mržnjom.
    Naišla sam juče na tekst koji mi se takodje dopao,a blog se zove „vrabac u steni“,(ne umem da prenesem link).I taj čovek je izuzetno pažljiv birajući reči.Ostavlja prostora da sam izveedš zaključak.Mnogo mi se dopalo njegovo pisanje.

    • 2. oktobra 2009. u 11:08

      Vrabac u steni se nalazi na http://wp.me/pr044-a6
      O ovome govori knjiga Ljudi Laži od Skota Peka (već sam dosadan sa tim piscem), ali ako je nađem negde na net-u, preneću neke delove na blog.
      Pozzz,

  7. veshtichanstvena
    2. oktobra 2009. u 12:42

    Mislila sam konkretno na post „A mora li baš crno belo?“
    Nisi dosadan,bar ne meni,jer i ja poštujem Peka.Imam knjigu Ljudi laži,shvatam koliko si fasciniran njegovim analiziranjem sveta..

  8. Andrija
    12. februara 2010. u 10:30

    Dobra ti ova Pandora – mislim slika.

    • Alex
      12. septembra 2010. u 00:46

      Ih, Andrija, da je moja 🙂

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

