Početak > Porodica, Život > Happy Birthday

Happy Birthday

20. avgusta 2009. Ostavite komentar Go to comments

Danas mi je rođendan. Ne bilo kakav već, onaj pravi. Kako bi rekao Đorđe Balašević, „sad si u pravom dobu!“ Aha, kako da ne. Inače ne bih nikome ni pomenuo da mi je rođendan, ali danas u eri tehnoliškog napredka to je prosto nemoguće. Dvadeseti avgust je dan kada sam se pre 48 godina rodio. Pa šta? Nisam uradio ništa specijalno, svi su već prošli pre mene kroz to, a koliko li će ih još to učiniti i kad mene ne bude više bilo. Ali ipak, to je bio moj rođendan i to je bio moj doživljaj i ne bih ga menjao ni sa kim drugim.

Kao što rekoh, još sinoć su počeli da stižu pozdravi, lepe želje i saveti preko FaceBook-a, da bi jutros prosto bio preplavljen porukama sa Skype-a, i od onoga ko me zna i od onoga ko me ne zna. Poštansko elektronsko sanduče je bilo krcato e-čestitkama, od Yahoo-a, Google-a, Yandex-a, do HR agencija koje sam zaboravio i da postoje. Zatim SMS-ovi na mobilnom, a onda i ozbiljni pozivi na fiksni telefon. Koliko lepih reči, pozdrava – milina jedna.

Dok sam bio beba niko me nije ni pitao, skupljali su se stari kumovi, babe i dede, tetke sa decom i ostali da bi obeležili dan kada sam se rodio, dok sam ja blaženo spavao u krevecu pored njih.

U školi smo nosili kesice bonbona da počastimo drugove i slušali kratke pesmice na naš račun. Kasnije opet u jednoj drugoj školi smo izvodili drugare u kafiće da pojedemo picu i popijemo pivo, a onda da lutamo celu noć fingirajući tako dobro zezanje.

Rođendan u vojsci je mogao značiti odlazak na vanredno odsustvo, a ako to ne upali, tada lokanje Vekije direktno iz flaše dok se ne ubijemo od alkohola.

E, kad sam se zaposlio, odmah sam se morao prijaviti lokalnom „knjigovođi“ koji je vodio računa kada je kome rođendan i blagovremeno nas opominjao kada bi se približio svečani dan. Tada se kupovalo na gajbe, socijalizam jbg, imalo se i moralo se, radnička klasa je bila Bog.

Prvih godina braka je bila vrlo napeta da se slučajno ne zaboravi nečiji rođendan, imendan, prvi sastanak, prvo upoznavanje, prvi pogled itd, ali dolazak dece polako je potiskivao moj rođendan u zapećak. Ostao je još samo „knjigovođa“ da me se revnosno seti i opomene.

Propade socijalizam, propade firma, propade država i ja se rastadoh sa svojim „knjigovođom“ i odoh „preko“ da radim i zaradim. Tada bi se setio svog rođendana da bih malo odobrovoljio strane kolege koje su uvek u meni gledale uljeza. Hladno meze i hladni pogledi u vreme pauze su bili obeležje mog inostranog rođendana. Ali deca porastoše i valjda im je savest, ili ko zna šta već, nalagala da me obaveste da mi je stigao još jedan rođendan i požele još mnogo godina života, i naravno da se ogrebu za neki džeparac.

Danas već malo – malo pa rođendan. Valjda se Zemlja približila Suncu, postalo je toplije i dani kraći, pa tako i rođendani brže stižu. Kao da je neko pustio ploču sa 33 obrtaja na 45. A stariji još  kažu da postoji i 78 obrtaja. E, to će tek biti veselo, kako vreme brzo ide kad čovek zađe u godine, biće dovoljna jedna veća torta da se pokrije nekoliko rođendana. Neće se pokvariti od jednog do drugog.

E, pa debeli, ćelavi, krezavi, nek ti je srećan rođendan…

Kategorije:Porodica, Život Oznake:, ,
  1. veshtichanstvena
    21. avgusta 2009. u 10:03

    Srecan Rodjendan…i svi dani koji postoje u zivotu)))))

    • 21. avgusta 2009. u 13:31

      Hvala na lepim željama. Neki komentarišu, „uh, al si mator“, ali sve je to stvar s koje strane gledaš. Kao kad se odseliš negde pa kažu, „al si otišao daleko!“. Daleko? Od čega? Tako i godine, hvala Bogu i da sam toliko sprcao u dupe, kako kaže Gidra. (sorry na rečniku) Uostalom, već sam pisao o tome u priči „Stara dama iz Amerike“. http://wp.me/pytB6-1F

  2. 21. avgusta 2009. u 13:52

    E, pa ja necu da ti cestitam rodjendan 😛

    • 21. avgusta 2009. u 22:23

      A zaštooo! Bwa-aaa. Hoću i ti da mi čestitaš… šmrc

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

