Početak > Ekonomija, Porodica > Stara dama iz Amerike

Stara dama iz Amerike


Pišem pre neki dan mojoj prijateljici u Americi, jednoj staroj dami koju sam slučajno upoznao dok sam bio nekim poslom u Holandiji pre nekoliko godina. Pitam, kako je tamo, o Obami, o krizi, o neizvesnosti. Čitam strašne komentare na Internetu, o nesigurnoj starosti, o samoubistvima. Pišem kako u Srbiji ljudi sebi seku prste, bacaju se u jame napuštenih majdana, leže na pruzi izazivajući sudbinu, gladuju do iznemoglosti, sve u očaju pred neizvesnim. Socijalni i penzioni sistem u Americi se ljulja, a „nemačka“ inflacija preti da se pretvori u recesiju. Ako dolar ode dođavola, otiči će cela svetska ekonomija putem domino efekta. Pitam za njeno mišljenje, kao ženu sa iskustvom, i životnim i poslovnim. Pitam kako u svojoj 67-moj godini života vidi svoju budućnost.

Evo njenog odgovora.

Alex
Nikada neću prodati svoje fantastične prijatelje, moj čudesni život, moju ljubljenu porodicu za manje sede kose ili ravniji stomak. Kako starim, postajem ljubaznija prema sebi, i manje kritična. Posatajem svoj sopstveni prijatelj. I neću beskrajno prekorevati sebe što sam pojela jedan kolač više, ili što nisam namestila svoj krevet, ili što sam kupila tog smešnog gipsanog guštera koji mi nije trebao, ali koji izgleda tako avandgardno na mojoj komodi. Rešila sam da budem takva, da budem zbrkana, i ekstravagandna.
Videla sam toliko dragih prijatelja koji su prerano napustili ovaj svet; pre nego što su shvatili ovu veliku slobodu koju mi daje moja starost.
Koga je briga da li ću da čitam, ili se igram na mom kompjuteru do četri ujutru i onda spavam do podneva. Igraću se sa ovim čudesnim tonovima 60-tih i 70-tih i, ako želim u isto vreme da tugujem nad prošlim ljubavima… tugovaću.
Hoću da šetam plažom u kupaćem kostimu koji kipi na mom otežalom telu, i da se zagnjurim u talase dokle god budem želela, uprkos sažaljivim pogledima mladih sa obale.
I, oni će ostariti.
To znam i zato ponekad zaborvljam.
Ali opet, mnoge stvari u životu sam namerno zaboravila. I neke važne stvari namerno pamtim.
Naravno, tokom godina i moje srce je bilo slomljeno. Kako da vam se ne slomi srce kad izgubite voljenu osobu, ili kada vaša deca pate, pa čak i kad vašeg ljubimca udari auto? Ali, slomljeno srce mi daje snagu i razumevanje i saosećanje. A srce koje nikada nije bilo slomljeno je sterilno i usamljeno i nikada neće saznati radost nesavršenog.
Blagoslovena sam da živim dovoljno dugo da mi je kosa osedela, i da su se moji mladalački osmesi usekli u duboke bore na mom licu. Toliko njih se nije nikada nasmejalo, i toliko njih je već umrlo a da nisu stigli da osede.
Što si stariji, to je lakše da budeš pozitivan. Manje ti je stalo do onoga šta drugi ljudi misle. Više ne postavljam pitanja sama sebi. Zaslužila sam pravo da grešim.
Pa, da ti odgovorim, volim što sam stara. To me je oslobodilo. Volim što sam postala ovakva osoba. Neću živeti zauvek, ali dok sam ovde, neću da traćim vreme razmišljajući šta sam mogla uraditi, ili brinući se šta će se desiti. I ako želim, poješću komad torte svakog dana.
Tvoja Loren
  1. 31. jula 2009. u 17:25

    Hvala sto si ovo divno pismo podelio sa nama, zena je za primer, primera!!!

  2. veshtichanstvena
    1. avgusta 2009. u 09:36

    Sto pre dodjemo do ove istine,duze cemo uzivati u sebi ili pak ranije cemo poceti da uzivamo,to je Zivotna istina….i tu u toj istini,krije se Lepota Zivljenja…Divna dama,pametna i mudra…

    • 1. avgusta 2009. u 18:00

      Dama ima stvarno veliko životno iskustvo, barem što se tiče biznisa. Ne znam koliko mi je uspeo prevod, ali u suštini to je to.
      Moraću da joj napišem pismo da je izašla na „srpskom blogu“, biće joj smešno. Ona ne zna ni reč srpski.

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

