Početak > Pravoslavlje > O čemu pravoslavne žene moraju da razmisle pre ispovedi!

O čemu pravoslavne žene moraju da razmisle pre ispovedi!


Veliku pažnju mi je privukao tekst na jednom pravoslavnom sajtu sa uputstvom za osobe ženskog roda kako treba da se pravilno ispovedaju i o čemu bi morale da razmisle pre nego svoje grešne tajne povere svom duhovnom pastiru. Spisak od 1023 upitnih tvrdnji, koja treba pravoslavna majka i kćerka da postavi sebi, izgleda dugačak i smešan, ali on ima sav blagoslov patrijarha, vladika i ostalih autoriteta Crkve. Uostalom, potrebno je dosta vremena samo da se ova pitanja pročitaju i da se razmisli o njima, pa imam utisak da pravoslavne žene ništa drugo u svom životu ni ne treba da rade već da razmišljaju kako da ne zgreše.

Uostalom sve je i postavljeno tako da je nemoguće ne biti grešan po tom upitniku, i ako se neka osoba striktno pridržava svega, tada joj jedino preostaje da poludi od osećaja krivice koji se nameće, ili se jednostavno nasmeje na sve to, okrene leđa i Crkvi i popovima i krene u život neopterećena nikakvim moralnim nebulozama.

Neki nasumični primeri ovog pravilnika:
53. Гледала сам различите игре, позоришта, плесове и сама играла.
111. Узимала сам храну док су је још спремали.
115. Стављала сам у храну зачине(вегету, бибер…).
172. Спавала сам дању.
213. Уздавала сам се у себе.
267. Трoшила сам паре на музику, биоскоп, грешне књиге и друге забаве.
282. Лечила сам се код биоенергичара.
286. Устајала сам ноћу да једем и пијем.
360. Користила сам разна козметичка средства.
438. Често се гледам у огледалу.
541. Користила сам мирисе у кући.
663. Гледам много телевизију, слушам радио, често идем у позориште.
667. Посећивала сам кафане и ресторане.
732. Често се дружим са онима који воле свет.
761. Преко мере пијем текућину.
810. Правила сам куварске специјалитете.
837. Губила сам време на разноврсне игре (шах, домине, ребуси, итд. )

Sva pravila ovde: http://www.pakibitija.com/index.php?option=com_content&task=view&id=77&Itemid=1

Nigde ne piše kako bi pravoslavni muškarci trebalo da obave ispoved, ali pretpostavljam da njihov spisak nije tako dugačak. Uostalom da je Mojsije primio od Boga table sa svim ti pravilima Pravoslavne Crkve, i dan danas bi Jevrejima čitao pravila i objašnjavao neobjašnjivo. Tako i današnji ispovednici, kad im neka sirota majka kaže, „Oče, pogrešila sam u 998-moj, 777-moj i 836-toj tački pravilnika“ i on joj da oprost da izmoli neku šablonsku molitvu; verovatno krenu iz Crkve napolje po uzoru na svoje starešine Pahomija koji voli mlade dečake i popa Dejana Jakovljevića koji te iste dečake bije lopatom.

  1. 16. avgusta 2009. u 14:39

    Mi smo jos od Eve proklete i prljave…

  2. 18. avgusta 2012. u 19:42

    Piše mi da nisam autorizovan da pregledam sadržaj, tako da sam ostao uskraćen za pravilnik.

    Btw, pošto mi je ovo prva poste blogu, simpatični su mi stihovi ispod naslova bloga. Kuriozitet je da se Majakovski ubio nedugo pošto je napisao ove stihove (kojima je inače prezreo Jesenjina zbog samoubistva).

    • 18. avgusta 2012. u 20:03

      Prvo drago mi je da si svratio na moj blog… koji eto nešto stagnira u poslednje vreme… 🙂
      A pravilnik je uklonjen sa zvanične stranice ubrzo pošto se pojavio tekst u štampi. Žao mi je što nisam prekopirao sva pravila još dok je bio dostupan na sajtu. Ali po primerima koje sam naveo, možeš misliti kakav je.
      Inače hvala na komentaru povodom Majakovskog 😉 Šta ćeš svi veliki umovi jednom upadnu u krizu pa dignu ruku na sebe, ili barem odseku sebi uvo 😀
      Zato Isusu i kaže, „blago siromašnima duhom, njihovo je carstvo nebesko!“

  3. Snezana Sestovic Shellearts
    19. avgusta 2012. u 01:23

    ja zgresih onda debelo po ovim tackama i igrala i pevala i galedala pozorisne predstave i pila u toj istoj kafani i vikala pice za celu kafanu kuku meni kud cu sad :))))))))))))))))))

    • 19. avgusta 2012. u 13:16

      😀 Sreća po tebe da je prepodobni pop Perunović u pritvoru, inaće bi radila lopata samo tako 😉

    • 19. avgusta 2012. u 19:11

      Hvala Gorane, eto sada ko želi može da vidi sva pravila na jednom mestu.

  1. No trackbacks yet.

Ostavite odgovor

